„Fred nem fél a nehéz döntések meghozásától”
https://formula.hu./parc-ferme/39080
A Haas korábbi F1-es csapatfőnöke, Günther Steiner szerint muszáj lesz pár nehéz döntést meghoznia Frederic Vasseur ferraris csapatfőnöknek, aki Lewis Hamiltonnal és Charles Leclerc-rel is nagyon jó viszonyt ápol – a szakember ugyanis korábban már juniorkarrierjük során együtt dolgozott a pilótákkal. Leclerc-t a GP3-ban vezényelte az ART Grand Prix csapatánál, Hamiltont pedig az F3 Euroseriesben és a GP2-ben irányította.
„Mindkét pilóta, Lewis és Charles is vezetett Fred csapatánál az F2-ben és az F3-ban. Jó a kapcsolata velük, ez jól jöhet mindkettőjüknek. Tisztelik Fredet, mert nélküle nem lennének ott, ahol vannak. Szóval jó helyen vannak.”
„Nyilvánvalóan lesznek olyan alkalmak, amikor Frednek nehéz döntéseket kell majd hoznia. De szerintem ő nem fél ettől. Szerintem azzal, hogy ez a két versenyző nála vezet, jó helyzetbe hozta magát, hogy világbajnokságot nyerjenek” – mondta Steiner a CNN-nek.
Két F1-es csapat Bahreinben maradt a Pirelli gumitesztjére
https://formula.hu./parc-ferme/39083
A hivatalos előszezoni gyakorlás múlt héten szerdától péntekig tartott, vasárnap és hétfőn azonban két Formula-1-es istálló még Bahreinben körözött a Pirelli újabb, a 2026-os abroncsok kifejlesztését célzó gumitesztjén. Ezúttal a Williams és az Alpine volt az olasz gyártó segítségére: előbbi istálló részéről vasárnap Carlos Sainz, hétfőn Alexander Albon ült be a 2026-os előírásokhoz közelebb álló és a jövő évi terheléseket jobban szimuláló öszvérautóvá alakított 2023-as autóba, míg utóbbi alakulat két teszt- és tartalékpilótáját, Ryo Hirakawát és Paul Aront vetette be a szintén módosított 2023-as versenygép volánjánál.
A két nap eltérő céllal tesztelt a Pirelli: a cég közlése szerint vasárnap azonos keverékű, de eltérő konstrukciójú abroncsokat vittek pályára, míg hétfőn egyforma konstrukciójú, de a C1-estől a C3-es keménységig húzódó keverékek kerültek fel az autókra. A Pirelli köridőket is körszámokat is közzétett, bár ezeknek a kötött program miatt semmi jelentőségük nincs:
Sainz: 116 kör, 1:34,740
Hirakawa: 131 kör, 1:35,336
Albon: 120 kör, 1:35,667
Aron: 130 kör, 1:35,407
Verstappent, a McLarent és Marquezt is jelölték Laureus-díjra
https://formula.hu./parc-ferme/39082
Közzétették a sport Oscar-díjaként is emlegetett Laureus-díj idei jelöltjeit, és ahogy az szinte minden évben lenni szokott, az F1-es világbajnok pilóta és csapat is helyet kapott a szűkített listán. Az is borítékolható rendszerint, hogy általában a fő sportágakból választanak ki egy-egy kiemelkedőt nyújtó jelöltet az illetékesek, így Max Verstappennek olyanokkal kell „megküzdenie” az Év férfi sportolója címért, mint a teniszező Carlos Alcaraz (érdekes, hogy a teniszezők közül a spanyolt, nem pedig a 2024-ben szintén két Grand Slamet nyerő, de egyúttal világelső Jannik Sinnert jelölték, bár ennek alighanem köze lehet a doppingügyéhez és eltiltásához), az olimpiai bajnok rúdugró, Mondo Duplantis, a négyszeres párizsi aranyérmes Leon Marchand, illetve a Girót és a Tour de France-t is megnyerő kerékpáros, Tadej Pogacar. A McLaren ellenfelei között ott van az Európa-bajnok spanyol labdarúgó-válogatott, a Real Madrid, a Barcelona női focicsapata, a Boston Celtics kosárlabdacsapat és az USA férfi kosárválogatottja. Verstappen amúgy 2022-ben, az első vb-címe után már megnyerte egyszer a Laureus-díjat.
A listán a két F1-es világbajnok van még egy harmadik autó-motorsportos szereplő is Marc Marquez személyében, akit az Év visszatérője kategóriában jelöltek azok után, hogy tavaly több mint 1000 nap után tudott újra futamot nyerni a MotoGP-ben.
IndyCar: Palou remek stratégiával húzta be a szezonnyitót
https://formula.hu./parc-ferme/39081
A MotoGP és a WEC mellett az IndyCar is a hétvégén futotta az idei első versenyét. St. Petersburg utcáin Scott McLaughlin startolhatott a pole-ból, ám hiába vezetett sokáig a Team Penske versenyzője, a hajrában egyértelművé vált, hogy Alex Palouék taktikája bizonyult nyerőnek: a címvédő spanyol és néhány társa a lágyabb abroncsokon kezdett, amelyeket azonnal le is cserélt a Will Power, Nolan Siegel és Louis Foster első körös ütközése utáni sárga jelzés hatálya alatt.
Palou az utolsó bokszkiállások során vágott Scott Dixon elé, így került az élre, a végjátékban pedig hiába rántotta össze az élbolyt a lekörözés előtt álló Sting Ray Robb, a Chip Ganassi háromszoros bajnoka maga mögött tartotta a Dixonon átlépő Josef Newgardent, így karrierje során először győzött az évadnyitón. Dixon az utolsó körben visszaelőzte Newgardent, így kettős sikernek örülhetett a Ganassi, míg McLaughlinnak be kellett érnie a negyedik hellyel. A verseny elején az Andretti/Cadillac F1-es ülésére is esélyes Colton Herta is jól állt, de gondjai adódtak a bokszutcában, így a top 10-ből kicsúszott.
A St. Petersburg-i futam bővebb videós összefoglalója:
A futam végeredménye:
1. | Alex Palou | Chip Ganassi | |
2. | Scott Dixon | Chip Ganassi | 2.8669 |
3. | Josef Newgarden | Team Penske | 6.2044 |
4. | Scott McLaughlin | Team Penske | 8.6878 |
5. | Kyle Kirkwood | Andretti | 10.9709 |
6. | Marcus Ericsson | Andretti | 23.0835 |
7. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | 24.2895 |
8. | Christian Lundgaard | Arrow McLaren | 32.2045 |
9. | Rinus VeeKay | Dale Coyne Racing | 38.9443 |
10. | Alexander Rossi | Ed Carpenter Racing | 42.3385 |
11. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | 42.7293 |
12. | Graham Rahal | RLL Racing | 48.4992 |
13. | David Malukas | A. J. Foyt Enterprised | 49.1500 |
14. | Santino Ferrucci | A. J. Foyt Enterprised | 49.5216 |
15. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | 52.3835 |
16. | Colton Herta | Andretti | 52.7048 |
17. | Conor Daly | Juncos Hollinger Racing | 59.6324 |
18. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi | 1'00.1701 |
19. | Callum Ilott | Prema | 1'01.2309 |
20. | Robert Svarcman | Prema | 1'02.3754 |
21. | Sting Ray Robb | Juncos Hollinger Racing | 1 kör /10.4063 |
22. | Devlin Defrancesco | RLL Racing | 1 kör /28.1306 |
23. | Jacob Abel | Dale Coyne Racing | 1 kör /56.7221 |
24. | Marcus Armstrong | Meyer Shank Racing | Kiesett |
25. | Nolan Siegel | Arrow McLaren | Kiesett |
26. | Will Power | Team Penske | Kiesett |
27. | Louis Foster | RLL Racing | Kiesett |
Az F1-es pilóták „egységesebbek, mint valaha”
https://formula.hu./parc-ferme/39079
Carlos Sainz vette át nemrégiben Sebastian Vettel helyét az F1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének igazgatójaként. A GPDA négytagú vezetőségének másik aktív versenyző tagja, George Russell örömmel fogadta a spanyol kinevezését.
„Nagyszerű, hogy Carlos a GPDA része lett. Nyilvánvalóan remek versenyző, nagyon okos és bölcs ember, és régóta van jelen. Korábban mindig több mint egy pilóta volt az igazgató, de amióta Sebastian visszavonult, csak én voltam az elmúlt években, úgyhogy örülök, hogy a különböző kérdéseket kicsit egyenlőbben fel tudjuk osztani köztem és egy másik versenyző között” – idézi Russellt a RacingNews365.
„Úgy gondolom, mind a húszan egységesebbek vagyunk jelenleg, mint valaha, különösen mindazok után, ami a pályán kívül történik” – utalt a brit az FIA új, a káromkodásokat büntető szabályára.
„Az pedig nagyszerű kiegészítés, hogy itt van Carlos a rangidősek egyik hangjaként.”
Jöhet az olasz „hammertime”
https://formula.hu./parc-ferme/39078
Amikor Lewis Hamilton távozott korábbi csapatától, a Mercedestől a tavalyi szezon végén, nem csak az istállótól köszönt el a hétszeres világbajnok, hanem versenymérnökétől, Peter Bonningtontól – becenevén Bono – is. A brit pilótához és Bonningtonhoz kötődött az ikonikus hammertime kifejezés – ezzel a szóval utasította a mérnök a versenyzőjét arra, hogy növelje a tempót. Hamilton új ferraris versenymérnökének, Riccardo Adaminak azonban új kifejezést kell majd kitalálnia Hamilton motiválására.
„Még nem beszéltem erről a mérnökömmel. Nem tudom, hogyan hangzana olasz akcentussal, szóval valószínűleg találnom kell majd egy olasz szót. Kitalálunk majd valami újat” – nyilatkozta Hamilton a bahreini tesztnapok során.
Lindblad: Nem zavar, ha Verstappenhez hasonlítanak
https://formula.hu./parc-ferme/39077
Arvid Lindblad célja egyértelmű: F1-es világbajnok szeretne lenni, és az sem zavarja, ha Max Verstappenhez hasonlítják.
„Rögtön belevágtál a közepébe, és feltetted ezt a kérdést. Nem vártál sokat” – mondta a Red Bull utánpótlás-programjának 17 éves tehetsége a GPblog munkatársának, amikor arról kérdezték, hogy az új Max Verstappennek tartja-e magát.
„Kizárólag magamra koncentrálok. Szeretnék az F1-ben szerepelni és világbajnok akarok lenni. Az utóbbi időben kicsit nagyobb lett a felhajtás körülöttem – ezt nem tagadom. Nem igazán zavarnak ezek a dolgok, mert ki tudom őket zárni. Amikor körülöttem van a csapat és az autóban ülök, akkor ezen dolgoknak egyáltalán nincs hatása rám.”
„Valamilyen szinten jó dolog az, hogy ismernek az emberek és tudják, hogy ki vagyok. Lehet azt mondani, hogy ez extra nyomást jelent, de nagyszerű csapat van körülöttem, így egyáltalán nem zavarnak ezek a dolgok. Alig várom, hogy elkezdődjön az F2-es szezon” – tette hozzá Lindblad, aki idén lép fel a Formula–2-es szériába.
Nemrég egyébként Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nyilatkozott úgy, hogy a svéd és indiai felmenőkkel is rendelkező, de Angliában született tehetség lehet az energiaitalos gárda következő F1-es bajnoka: „Nem egy új Maxot keresünk, hanem egy új bajnokot, és a következő, aki igazán ígéretesnek tűnik, az Arvid Lindblad.”
Azóta sem kapott indoklást a kirúgott F1-es versenyigazgató
https://formula.hu./parc-ferme/39076
Az F1 tavaly elbocsátott versenyigazgatója, Niels Wittich a német Sky Sportsnak nyilatkozva elárulta, hogy a Las Vegas-i Nagydíjat megelőző menesztése épp olyan meglepő volt a számára, mint bárki másnak lehetett, ugyanis semmilyen előjele nem volt a dolognak: „Nem láttam semmilyen jelét annak, hogy bármi nem működne, vagy hogy lenne valamilyen indok a személyi változásra, tehát ebben az értelemben teljesen váratlanul ért.”
Wittich, akinek ez volt az első nyilvános megszólalása a tavaly őszi események óta, azt is elmondta, hogy megpróbált indoklást kérni a történtekre: „Próbáltam, de senki sem tudott válaszolni. A mai napig nem kaptam indokot. Az FIA elnökével utoljára tavaly Kínában beszéltem, szóval nem mondhatom, hogy bárminemű konfliktusunk lett volna vagy negatív lett volna a kapcsolatunk. Relatíve keveset kommunikáltam vele.”
Bár Wittich szavaiból úgy tűnik, bántja, ami történt, ennek ellenére örömmel tekint vissza az F1 versenyigazgatójaként töltött mintegy két és fél évre: „Hihetetlen öröm volt egy ilyen fantasztikus csapattal dolgozni, és egy ilyen csodálatos sorozatot felügyelni. A személyeket illetően az F1 eléggé gyorsan változhat akár a csapatok oldaláról, akár a hivatalos személyeknél. El kell fogadnom, hogy ez a helyzet.”
Fotó: DPPI
Egyelőre használhatatlan az F1-es hűtőmellény
https://formula.hu./parc-ferme/39075
A bahreini teszt egyik sajtótájékoztatóján, melyen a Formula.hu is képviseltette magát, Esteban Ocon azokról a versenyzőket hűtő eszközökről beszélt, melyek idén még csak opcionálisak lesznek, 2026-tól viszont már kötelezően alkalmazni kell őket, ha a hőmérséklet túllép egy határértéket. A francia versenyző elmondása szerint nagy szerencse, hogy egyelőre még csak opcionális a használatuk, ugyanis egyszerűen nem tudják úgy felvenni, hogy utána el is férjenek az autóban.
„Jelenleg nem tudjuk használni a hűtőmellényt, ahogy szerintem senki sem” – kezdte az idénre a Haashoz szerződő francia. „Mindenhol csövek futnak, ez rendben van; a hátadon is vannak csövek, ez is rendben van. De van egy hatalmas teniszlabda méretű dolog az oldaladon, amit ha a csípődhöz teszel, a biztonsági öv miatt fájdalmat okoz, ha hátulra teszed, akkor viszont nem férsz bele az ülésbe, s ha oldalra teszed, akkor sem.”
„Más pilótáktól is nagyon hasonlót hallottam” – folytatta Ocon. „Jó, hogy az FIA megpróbált megoldást találni, és előálltak valamivel. De én legalábbis nem tudom használni., ahogy Ollie sem. És szó sincs arról, hogy díváskodnék, hogy nem akarom használni, épp ellenkezőleg, kimondottan szeretném szükség esetén. De nem fér el.”
Formula Podcast Live – Találkozzunk élőben március 7-én!
https://formula.hu./parc-ferme/39074
Formula–1 rajongó vagy? Izgatottan várod a 2025-ös szezon rajtját? Akkor március 7-én este Abasáron, a Tekeres-patak Fogadóban a helyed, ahol a Formula Podcast stábjával, a Formula.hu két szakújságírójával, Mészáros Sándorral és Gellérfi Gergővel beszélgethetsz a közelgő évadnyitóról, kedvenceid idei kilátásairól.
Regisztrálj ezen a linken, gyere el, és egy finom vacsora mellett betekintést nyerhetsz a királykategória rejtélyes világába: https://bit.ly/FPLR2025
A program 18:30-kor kezdődik, jegyár vacsorával: 5.000 Ft
További részletek az esemény Facebook-oldalán ide kattintva érhetőek el.
Tsunoda menedzsert váltott hoppon maradása után
https://formula.hu./parc-ferme/39070
Ugyan Yuki Tsunodával Max Verstappen idei csapattársjelöltjei között számoltak, a japán hoppon maradt, és legutóbbi csapattársa, Liam Lawson kapta meg helyette a Red Bull ülését. A japán versenyző most megerősítette, hogy megvált a karrierjét egyengető menedzserektől, Mario Miyakawától és Luis Alvareztől. A Racing Bullsnál ötödik F1-es szezonját kezdő Tsunoda pályafutása ügyeinek kezelését a mexikói Diego Menchacára bízta.
A japán versenyző így értékelte az eddigi közös munkát: „Nagyon elégedett vagyok Diegóval. Rendkívül motivált, és amint elhatároztuk, hogy együtt dolgozunk, rögtön elment Helmut irodájába, hogy elkezdjen kapcsolatot kiépíteni vele. Az ilyen erőfeszítéseket nagyon értékelem, és nyilvánvalóan Helmut is. Már most jó kapcsolatot alakítottak ki, ami jó kiindulópont, de végső soron a legfontosabb a pályán nyújtott teljesítményem, ami Diegó dolgát is megkönnyítheti.”
Diego Menchaca korábban maga is autóversenyző volt, még a GP3-ban is futott egy szezont, s végül tavaly akasztotta szögre a bukósisakot – utolsó két évét az International GT Openben töltötte.
Az FIA elnöke a Ford tereprali-autóját tesztelte
https://formula.hu./parc-ferme/39073
Az M-Sport Ford tereprali-autóját, a T1+-os Raptort tesztelte Mohammed ben Sulayem. Az apropóról nem derült ki egyelőre semmi, az biztos, hogy a világbajnokság második futama, az Abu Dhabi Desert Challenge után tett ki erről képeket a Cross-Country Rally.
Ben Sulayem a nyolcvanas évektől egészen 2002-ig aktív raliversenyző volt, a MERC-bajnokságot (a közel-keleti széria) jó pár alkalommal meg is nyerte.
Videó: Megérkezett a Drive to Survive új évadának előzetese
https://formula.hu./parc-ferme/39072
Nem sokkal a bahreini F1-es teszt vége után tette közzé a Netflix egyszerre népszerű és megosztó Formula-1-es dokumentumfilm-sorozatának új trailerét. A 2024-es idény eseményeit feldolgozó hetedik évad március 7-én, pénteken fog debütálni a streamingplatformon, s a rövid kedvcsináló alapján érinteni fogja az olyan főbb történetszálakat, mint Lewis Hamilton ferraris átigazolása, Christian Horner ügye, Jack Doohan év végi beugrása és helyzete, valamint természetesen a McLaren részvételével zajló vb-harc. Íme, az előzetes:
Red Bull-nyomás? Herbert sejtelmesen beszélt kirúgásáról
https://formula.hu./parc-ferme/39071
Az elmúlt években F1-es sportfelügyelőként is tevékenykedő Johnny Herbert idén már nem tölti be ezt a szerepet, miután a médiában végzett munkájával összeférhetetlennek találták, hogy stewardként dolgozzon a hétvégéken. Menesztése után felmerült, hogy ehhez lehetett némi köze a Red Bull-tábornak, akik többször elfogultsággal vádolták meg, ám Christian Horner állította, hogy nincs közük a történtekhez.
Herbert egy online szerencsejáték-oldalnak nyilatkozva viszont azt sejtette, hogy a történet nem ennyire egyszerű, és állítja, hogy nem az FIA saját kezdeményezése volt a menesztése: „Ez nem az FIA-n belülről indult, a szervezethez eljutó pletykák és megjegyzések vezettek ahhoz, hogy megváltoztassák az álláspontjukat. 2024 során egész évben mindig átbeszéltük és elfogadták, amit tettem.”
Ráadásul elmondása szerint két nappal korábban még szó sem volt arról, hogy nem számolnak vele: „Két nappal azelőtt, hogy végül telefonon elbocsátottak, azt mondták, minden rendben van 2025-re. Aztán mégsem volt rendben. Pontosan értem, hogy történt ez, de nem fogok ujjal mutogatni. Ahogy mondtam, voltak bizonyos emberek, akik közvetlenül az FIA elnökével beszéltek – és ez vezetett ahhoz, hogy az elnök végül úgy döntött, megszabadul tőlem.”
Január végén, Barcelonában indulhat a 2026-os F1-es tesztidőszak
https://formula.hu./parc-ferme/39069
Mint arról már korábban döntés született, az ideinél és az elmúlt éveknél megszokottnál jóval hosszabb felkészülési időszakot kapnak jövőre a Formula-1-es csapatok a jelentős technikai – a motort és a karosszériát is érintő – szabályváltozások miatt. A Motorsport.com szaklap most néhány részletről is beszámolt ennek kapcsán: értesüléseik szerint valóban háromszor három napot tölthetnek majd pályán az alakulatok, de nem teljesen a hagyományos formában.
A tesztidőszak ugyanis egy ötnapos shakedownnal, bejáratással indulna már január végén, egész pontosan elvileg január 26-tól 30-ig Barcelonában, ahol korábban szintén rendszeresen rendeztek gyakorlásokat, mielőtt Bahrein lett ennek az állandó házigazdája. Az idézett portál szerint minden alakulat választhatna az ötből három napot, amikor bejáratja az autóját: a rugalmasság azt szolgálja, hogy a csapatok alkalmazkodni tudjanak az esetleges időjárási vagy műszaki nehézségekhez. Ez a shakedown vélhetően zárt kapus lenne, és elsődlegesen arra szolgálna a korai időpontjában, hogy a csapatok kiismerjék az új autók potenciális gyermekbetegségeit, amelyeket így lenne idejük orvosolni az idénykezdet előtt (2022-ben például túl későn észlelték a delfinezés okozta problémákat). Igaz, a december eleji szezonzárással együtt ez azt is jelenti, hogy fel kell gyorsítaniuk a csapatoknak a felkészülésüket, hiszen csaknem egy hónappal korábban pályára fognak gurulni, mint például idén.
A barcelonai bejáratást aztán két „hagyományos” háromnapos teszt követné Bahreinben: a tervezett időpontok február 12-14. és február 18-20., de ezek mind csak értesülések jelen pillanatban.
Marquez 1-2-vel indult a MotoGP szezonnyitója, Bagnaia csak a Q1-ben
https://formula.hu./parc-ferme/39068
Pénteken az évadnyitó Thaiföldi Nagydíj pénteki edzéseivel elrajtolt a MotoGP 2025-ös idénye. A tét nélküli délelőtti tréningen Marc Marquez volt a leggyorsabb, de a lényeg persze a délutáni egyórás gyakorlás volt, ahol a szabályok értelmében eldől, melyik tíz motoros jut automatikusan a másnapi kvalifikáció második szakaszába.
Az utolsó percek tűzijátéka után aztán ismét egy Marquez zárt az élen, de ezúttal az ifjabb: Alex a legvégén megelőzte gyári ducatis bátyját. A testvérpár mögött Pedro Acosta lett a harmadik a KTM-mel, a legvégén egy esést is begyűjtő Marco Bezzecchi pedig a negyedik az Apriliával.
Franco Morbidellié az ötödik hely, de nem ezzel hívta fel magára a figyelmet, hanem azzal, hogy feltartotta az utolsó gyorskörét teljesítő és az egész nap némileg küszködő Francesco Bagnaiát – aki emiatt (is) csupán 13. lett, így nem jutott be a Q2-be! Ott van ellenben a top 10-ben két Honda Joan Mir és Johann Zarco révén, a Gulf-festést kapó Trackhouse Apriliák Raul Fernandezzel és az újonc Ai Ogurával, valamint a yamahás Fabio Quartararo is.
A program magyar idő szerint szombat hajnalban folytatódik az időmérővel, majd 9 órakor következik a szezon első sprintfutama.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'29.020 | |
2. | Marc Márquez | Ducati | 1'29.072 | 0.052 |
3. | Pedro Acosta | KTM | 1'29.262 | 0.242 |
4. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'29.267 | 0.247 |
5. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'29.306 | 0.286 |
6. | Joan Mir | Honda | 1'29.398 | 0.378 |
7. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'29.462 | 0.442 |
8. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'29.485 | 0.465 |
9. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'29.597 | 0.577 |
10. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'29.608 | 0.588 |
11. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'29.681 | 0.661 |
12. | Brad Binder | KTM | 1'29.695 | 0.675 |
13. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'29.492 | 0.472 |
14. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'29.746 | 0.726 |
15. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'29.753 | 0.733 |
16. | Luca Marini | Honda | 1'29.787 | 0.767 |
17. | Alex Rins | Yamaha | 1'29.982 | 0.962 |
18. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'29.985 | 0.965 |
19. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'30.165 | 1.145 |
20. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'30.145 | 1.125 |
21. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'30.286 | 1.266 |
22. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'31.024 | 2.004 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Marko: Jól állunk, de egyre jobbnak tűnik a Ferrari
https://formula.hu./parc-ferme/39067
A második tesztnapot követően már komolyabbnak látja a Ferrari által jelentett kihívást a Red Bull tanácsadója, aki az energiaitalos istálló csütörtöki napját is összegezte.
„Az eső kissé hátráltatott minket, nem tudtuk teljesíteni a teljes programot. Ezt leszámítva ez egy átlagos tesztnap volt, sok beállítást kipróbáltunk” – mondta Marko a csütörtöki napot követően.
A délelőtt utolsó fázisában műszaki probléma hátráltatta a Red Bullt, Lawson alatt a motorral akadtak problémák, amikor az új-zélandi autójában elkezdett csökkenni a víznyomás: „A problémákat természetesen jó lett volna elkerülni, de megtettük, amit tudtunk. Jól állunk. A pénteki nap fontos lesz, minden csütörtökön gyűjtött tapasztalatot fel tudunk majd használni a pénteki program teljesítésekor.”
Marko ezt követően a Ferrarira is kitért, akikről az első tesztnapot követően még úgy nyilatkozott, hogy előzetesen többet várt tőlük: „Nagyon versenyképesnek tűntek, habár Max ma nem ült autóba nálunk. Emellett a víznyomással is problémáink voltak, ami nagy időveszteséget okozott számunkra” – tette hozzá Marko.
Giovinazzi pole-ba állította a Ferrarit a WEC katari nyitányán
https://formula.hu./parc-ferme/39066
A napokban rajtol el az Endurance-világbajnokság idénye Katarban, és a rendhagyó időrend révén csütörtökön már az időmérőre került sor a lusaili pályán. A csúcskategóriában, a Hypercarban Ferrari-elsőség született: Antonio Giovinazzi a legvégén előzte meg az #51-es egységgel a BMW #15-ös autójában ülő Dries Vanthoort (ennek a legénységnek tagja Kevin Magnussen is). A vörösök ráadásul a harmadik rajthelyet is megszerezték Antonio Fuoco révén, sőt a hivatalosan nem a gyári csapatot képviselő #83-as sárga Ferrari is befért a top 10-be Robert Kubicával.
Az első hármas mögött a két Cadillac következett, majd a #20-as BMW, azaz ez a három márka emelkedett ki az időmérőn. A Toyoták közül csak a #7-es fért be a top 10-et felvonultató Hyperpole-ba, ahol Nyck de Vries hetedik lett. Az első tízbe egy-egy Alpine és Peugeot kvalifikálta magát, míg a WEC-ben most debütáló Aston Martinok a 15. és 17. pozíciókat kaparintották meg.
Az LMGT3-as géposztályban a McLaren aratott kettős sikert az időmérőn: a pole-t Sean Gelael köre révén a United Autosports #95-ös egysége zsebelte be. A katari 1812 kilométeres verseny magyar idő szerint péntek délben rajtol.
A Hypercar kategória Hyperpole-jának (top 10) végeredménye:
1. | #51 | FERRARI AF CORSE | GIOVINAZZI Antonio | 1:38.359 | - |
2. | #15 | BMW M TEAM WRT | VANTHOOR Dries | 1:38.495 | 0.136 |
3. | #50 | FERRARI AF CORSE | FUOCO Antonio | 1:38.692 | 0.333 |
4. | #12 | CADILLAC HERTZ TEAM JOTA | LYNN Alex | 1:38.723 | 0.364 |
5. | #38 | CADILLAC HERTZ TEAM JOTA | BOURDAIS Sébastien | 1:39.036 | 0.677 |
6. | #20 | BMW M TEAM WRT | FRIJNS Robin | 1:39.146 | 0.787 |
7. | #7 | TOYOTA GAZOO RACING | DE VRIES Nyck | 1:39.279 | 0.920 |
8. | #83 | AF CORSE FERRARI | KUBICA Robert | 1:39.299 | 0.940 |
9. | #35 | ALPINE ENDURANCE TEAM | MILESI Charles | 1:39.506 | 1.147 |
10. | #93 | PEUGEOT TOTALENERGIES | VERGNE Jean-Eric | 1:39.674 | 1.315 |
„Volt bármilyen pfujolás? Lehet, hogy süket vagyok!” – Verstappen a kifütyüléséről
https://formula.hu./parc-ferme/39065
Kisebb vihart kavart a múlt heti F1 75 évindító show után, hogy az eseményen az FIA-t, valamint a Red Bull szereplőit, így Christian Hornert és Max Verstappent is kipfujolták. A Nemzetközi Automobil Szövetség közleményben ítélte el a szurkolók viselkedését, Horner pedig a minap a bahreini teszt helyszínén, a csapatvezetői sajtóeseményen reagált a történetekre.
Mivel csütörtökön Verstappen is jelen volt a versenyzői médiabeszélgetésen, elkerülhetetlen volt, hogy kikérjék minderről és arról a véleményét, hogy apja, Jos Verstappen szerint a jövőben angliai eseményen nem is fog részt venni: „Volt bármilyen pfujolás? Talán süket vagyok!” – érkezett a hollandtól megszokott stílusban a reakció. „Nem is kell erről beszélnem. Nem éri meg az időmet.”
Az ügyről a Pitwall hétfői adásában is részletesen beszéltünk:
A „kocka” Bearman is kiszúrta, hogyan változtatott Hamilton a Ferrari F1-es kormányán
https://formula.hu./parc-ferme/39064
Az elmúlt bő egy hónap az alkalmazkodásról szólt Lewis Hamilton számára a Ferrarinál, ahol a korábbi autós teszteken igyekezett megismerkedni nemcsak a csapattal, hanem a vörösök egyes eszközeivel és procedúráival. Olasz sajtóbeszámolók szerint például eleinte a pedálokra nemigen érzett rá a hétszeres világbajnok, csak a barcelonai teszt előtti módosítások után, de a kormánykerék gombkiosztásán is változtatott. Mindezt pedig még a Haas újonca, Oliver Bearman is kiszúrta:
„Az például felkeltette a figyelmemet, mennyit változtatott a kormányon” – nyilatkozta Bearman a bahreini teszt helyszínén, szavait pedig a RacingNews365.com idézi. „Ahol a Mercedesének kormányán a DRS-gomb volt, ott a Ferrarién az üresjáraté van. Szóval szerintem elmozgatott néhány dolgot, hogy megőrizzen pár dolgot.”
„Természetesen eléggé megszokott, hogy egy versenyző személyre szabja a kormányát. Még nálam is, amikor megérkeztem a Haashoz: fontos, hogy mozgass néhány dolgot ahhoz képest, amit megszoktál. El tudom képzelni, hogy miután 10 évig ültél ugyanabban az autóban, kialakul néhány megszokás” – tette hozzá Bearman. A fiatal brit egyértelműsítette: nem azért tud erről, mert még mindig kötődik a Ferrarihoz, hanem egész egyszerűen csak érdekelte ez a technikai részlet, és kiszúrta: „Kicsit kocka vagyok ilyen szempontból” – jegyezte meg az újonc.
Brown: Idővel közelebb kerülnek egymáshoz a 2026-os motorok
https://formula.hu./parc-ferme/39061
A bahreini F1-es teszt sajtótájékoztatóján, melyen a Formula.hu is képviseltette magát, a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown kitért arra a kérdésre, mely sokakat foglalkoztat: vajon a 2026-ban érkező új szabályok hasonló hatással lehetnek az erőviszonyokra, mint 2014-ben a hibridek érkezése, és az határozhatja meg a sorrendet, hogy ki fejleszti ki a legjobb motort? Ha így lesz, az komoly változást jelenthet 2024-hez képest, amikor a konstruktőri bajnokság első három helyén három különböző motorgyártó neve tűnt fel.
Brown úgy véli, hogy az nem kérdéses, hogy az új szabályok a mezőny szétszakadását eredményezhetik, azt illetően viszont bizonytalan, hogy egy motorgyártó csapatai kiemelkednek-e majd a mezőnyből, ahogy annak idején a Mercedes-motoros autók: „Szerintem ezt nehéz megmondani. Az biztos, hogy nagy változások jönnek az erőforrások terén. Ahogy a versenyautók idővel egyre inkább hasonlóvá válnak, úgy az erőforrások is konvergálni fognak, de van benne kockázat” – mondta az amerikai csapatvezető. mondta Zak Brown a bahreini sajtótájékoztatón, amelyen a GPBlog is jelen volt.
„Az új szabályok nemcsak az erőforrások terén fogják jobban széthúzni a mezőnyt. Ez egy jelentős változás az autókat illetően, amin még mindig dolgozunk. Kétségkívül van némi aggodalom azt illetően, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, hogy folyamatosan teljes erőbedobással versenyezhessünk. Nem hiszem, hogy így lesz, persze most sem így van, de ez a nézők számára valamelyest láthatatlan” – zárta gondolatait a McLaren vezérigazgatója.