„Szükségem volt erre a pole-ra!” Ezek voltak a négyszeres vb-első Hamilton első szavai azután, hogy a Circuit de Barcelona-Catalunya aszfaltján megszerezte idei második rajtelsőségét, amelyre az évadnyitó ausztráliai futam óta várt. „Egy ideje már nem voltam az első rajtkockában. Szoros volt a mai menet is, de boldog vagyok. Minden szektorban beleadtam mindent, amit csak tudtam. Fontos számomra, hogy visszakerültem a pólusra, hiszen általában ez az egyik erősségem” – folytatta a brit, akinek kijelentésében nem lehetett nem felfedezni az őszinte megkönnyebbülést.
Bár legutóbb Bakuban a vakszerencsének köszönhetően sikerült megszereznie idei első győzelmét, még az itteni hétvége kezdetén sem titkolta, hogy továbbra sem igazi az idei Ezüstnyíl, amely túlságosan szeszélyes bánik az abroncsokkal.
Ez az oka annak is, hogy a csapatnál is megkönnyebbültek egy picit: Barcelonára mindenki, a legfőbb ellenfélnek számító Ferrari és Red Bull is komoly fejlesztési csomaggal készült, de a jelek szerint a Brackley-ben összerakott újítások működnek, és egyelőre úgy tűnik, hogy adják azt a pluszt, amelyre a bajnokcsapatnak szüksége volt. „Az aerodinamikai fejlesztéseink jól működnek” – állapította meg a márka sportigazgatója, Toto Wolff, aki egyúttal arra is figyelmeztetett, hogy a legfontosabb próba, a verseny még hátravan és a vasárnapi menet nem ígérkezik könnyűnek.
„Most már a versennyel kell foglalkoznunk, amely komoly kihívásokat tartogat, hiszen a pénteki hosszú etapok során láttuk, hogy a Ferrari roppant versenyképes és különösen erős a Red Bull is. Kemény csata lesz. Be kell húznunk a rajtot, aztán pedig meg kell őriznünk a pozícióinkat, hogy aztán kihasználhassuk a kínálkozó lehetőségeket” – fogalmazta meg a versenynappal kapcsolatos terveket a szakember, aki egyébként méltatta Valtteri Bottast is: a finn csupán négy századdal szorult a csapattársa mögé.
Lehet, hogy nem csupán a fejlesztéseknek köszönhető a Mercedes előrelépése? Mint ismeretes, a Pirelli egy apró változtatást eszközölt az abroncsain Barcelonára a pálya új aszfaltja miatt: annak érdekében, hogy kerüljék az abroncsok túlmelegedését, vékonyabbra szabták a futófelületet és ugyanezt a megoldást alkalmazzák majd a Paul Ricard-on és Silverstone-ban is. Vettel – aki 0,132 másodperces hátránnyal a 3. helyen végzett – úgy véli, hogy ez is a csillagosok kezére játszott: „Szerintem nyilvánvaló, hogy mi a helyzet. Mások az abroncsok. Mindenki számára ugyanolyan, de mindenki másképp kezeli ezt a helyzetet. A Mercedes sokat szenvedett az utóbbi néhány eseményen.
Most a vékonyabb futófelület miatt az abroncsok gyakorlatilag keményebbek. Ugyanazokról a gumikról beszélünk, ha a színt nézzük, de keményebbek, mint szoktak lenni. Persze, mint mondtam, ugyanez a helyzet mindenki számára” – fogalmazott a német érvelése a hivatalos sajtótájékoztatón, amelynek azonnal hatása is lett: egyes újságírók azonnal spekulálni kezdtek, hogy vajon a Pirelli szándékosan segíti-e a Mercedest… Vettel egyébként hangsúlyozta, hogy számítottak a Mercedes javulására: „Sejtettük, hogy erősek lesznek. Azok is. Holnap szerintem izgalmas, szoros futam lesz. Bármi megtörténhet, akárcsak a legutóbbi néhány forduló alkalmával.”
Max Verstappen és Daniel Ricciardo 5-6. helye nem feltétlenül arról árulkodik, hogy a Red Bull előrelépett a fejlesztések hatására, a fiatal holland azonban bizonygatja, hogy megvan a remélt a javulás: „Mindannyian tudjuk, hogy az időmérőkön a többiek felcsavarják a motort, így nekünk arra kellett törekednünk, hogy minél közelebb legyünk hozzájuk. Számolni kell azzal is, hogy az elsőtől a négyes kanyarig a pálya immáron padlógázos, akárcsak a hetestől a tízesig. Ez olyan, mintha két plusz egyenes lenne a pályán, ahol nagyon sokat számít a motorerő. Mivel a hosszú etapjaink jól sikerültek, szerintem nagyon jó esélyeink lesznek a versenyen. A fejlesztéseink is kifogástalanul működnek, ami azt mutatja, hogy jó irányba haladunk” – fogalmazott a németalföldi suhanc.
Az időjósok vasárnapra virradóra esőzést jósolnak a Circuit de Barcelona-Catalunya környékére: az égi áldás – ahogyan a Mercedes technikai főnöke, James Allison fogalmazott – „felmoshatja” az éppen csak begumizott új aszfaltot, ami további adalék és izgalmi faktor lehet a futamra.