DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Szúrják Whiting szemét a széthulló autók

Romain Grosjean Haas VF-18-asáról karosszériadarabok töredeztek le a bahreini futam során. Charlie Whiting versenyigazgató figyelmét sem kerülte el az epizód: veszélyesnek tartja a gyengén rögzített elemeket.

Több Formula-1-es versenygépről is karosszériadarabok törtek le a Bahreini Nagydíj folyamán. Sebastian Vettel oldaldobozán a szombati szabadedzésen lazult meg egy terelőelem. Nem engedett el, de a német négyszeres világbajnoknak bokszba kellett hajtania szerelésre. A vasárnapi futamon Romain Grosjean autójáról viszont több darab is lehullt. Az egyik az oldaldobozba szorult, kényszerkiállást kellett végrehajtania, hogy eltávolítsák a törmeléket. A Formula-1 versenyigazgatójának tetszését nem nyerték el a látottak.



„Bármi is válik le az autóról, magában hordozza a veszély lehetőségét. Annyi elem van az autókon, amit nem tart sokáig meggyengíteni: elég hozzá egy kis kontakt, aztán elkezd széthullani, ahogy Grosjeannal is történt” – mondta Charlie Whiting versenyigazgató az Autosportnak. „Egy darab leesett, szerencsés módon a fűre. Aztán más részek váltak le, még egyet pedig a bokszkiállás során távolítottak el. De hogy őszinte legyek, ez nem igazán kielégítő.”

„Tennünk kell arról, hogy ezek az elemek jól legyenek rögzítve. Most már rengeteg van belőlük. Ha ezek leválnak, még ha nem is valami nagyok, akkor is sok kárt okozhatnak” – hívta fel a figyelmet az FIA delegáltja az új veszélyforrásra.

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke nem tudta, miért kezdett el darabjaira hullani Grosjean VF-18-asa: „Nem tudom, hogy eltalált-e valamit a rázóköveken, vagy belement-e valakibe a rajtnál történt manőverek során. De végeredményben a darabok leváltak, és bokszba kellett hívnunk, hogy az egyiket eltávolítsuk, mert nagyon megzavarta az aerodinamikát. Az autó vezethetetlen volt, semmi egyensúly nem maradt” – nyilatkozta Steiner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: