DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Itt az FIA válasza a „parti módra”

A Red Bull szabályváltoztatást szeretne kieszközölni a Mercedes F1-es időmérős erőfölénye miatt, most pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség képviseletében Charlie Whiting is megszólalt a témában.

A Red Bull vezetői, Christian Horner és Helmut Marko is amellett kardoskodnak, hogy az FIA már Bahreintől alkalmazza azt a szabályt, amely kimondja, hogy az időmérő edzés kezdete után nem lehet változtatni a motor beállításain – mint ismeretes, a Mercedes a melbourne-i Q3-ban agyonverte az üldözőbolyt Lewis Hamilton révén. Az időmérős módokról azért is esett szó gyakrabban mostanság, mert szövetség direktívában hívta fel a gyártók figyelmét arra még a szezon előtt, hogy az ügyfélcsapatoknak is hozzáférést kell biztosítaniuk azokhoz a beállításokhoz, melyeket ők használnak.



Az a bizonyos négylábú pedig itt van elásva: az FIA addig nem fog lépni, amíg egy ügyfél nem nyújt be panaszt feléjük (legyen szó a Williamsről, vagy a Force Indiáról a Mercedes esetében). „Néhány csapat úgy vélekedik, hogy nem kapnak azonos erőforrásokat” – nyilatkozta a Motorsportnak Charile Whiting, az F1 versenyigazgatója. „Bármi is legyen az a bizonyos parti mód, egyetlen technikai dokumentumban sem láttam leírva!”

„Ha a Mercedes ügyfelei odajönnek hozzánk, és azt mondják, hogy ’kértük a parti módot, de nem kaptuk meg’, abban az esetben mondanunk kell valamit erről” – mondta a brit, és amikor arról kérdezték, hogy életbe kívánnak-e léptetni szigorításokat az időmérős és versenyen használt beállításokkal kapcsolatban, így válaszolt: „Rengeteg féle mód létezik ezeken az erőforrásokon, és teljes mértékben tudatában vagyunk annak, hogy ezeket variálják a versenyek során.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: