Nemrég tette világossá Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója, hogy nem várnak örökké a Red Bullra, az istállónak legkésőbb májusig el kell dönteniük, hogy 2019-től kivel szeretnének motorszállítói szerződést kötni (hosszú távú megállapodásuk ugyanis éppen az idei évben jár le).
Nem titok, hogy a bikák igencsak kacsintgatnak a Honda irányába, éppen ezért született a tavaly őszi megállapodás, amikor a fiókcsapat, Toro Rosso végül elfogadta a feltételeket és a francia erőforrást a japánra cserélte az idei évtől. Egyértelműnek tűnik, hogy az energiaitalosok anyacsapata is arra játszik, hogy amennyiben a Honda megfelelő ütemben fejlődik, 2019-től a Red Bull élvezhetné a japánok gyári támogatását.
A jelenlegi szállító azt javasolja partnercsapatainak is, hogy tervezze be a motorbüntetést, ahogy azt a gyári istálló (és a McLaren is) határozottan fontolgatja. Ha ugyanis eleve négy, vagy öt erőforrással tervezik meg a szezont, úgy jóval nagyobb teljesítményre tekerhetik fel a Renault-t, ami előnyt jelent egy-két futamot leszámítva (ahol a rajtbüntetést kapnák) az összes versenyen.
„Érdekes lesz megnézni, kik használnak majd összesen hármat. A probléma az, hogy a jelenlegi generációs motorok sokkal kevésbé kedveznek a Renault-nak, mint a Mercedesnek és a Ferrarinak. Májusig döntenünk kell a jövő évről? Ez az időpont rossz. Májusig a szándékot kell jelezni az FIA felé, de ez nem jelent egyértelmű kötelezettséget. Nyár végén döntünk csak, ez a reális időzítés, amikorra egy ilyen döntést meghozhatunk” – reagált Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Renault kvázi ultimátumára.
Hogy mit gondol jelenleg a szakember a Hondáról? „A Honda fantasztikusan kezdte a Toro Rossóval való együttműködést. Elég jó helyzetben vagyunk, mert folyamatosan, közelről figyelhetjük a japán egység fejlődését az első félévben. Nagy érdeklődéssel követjük a Honda teljesítményét” – tette hozzá Horner.