DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek
F1

Red Bull: A karosszériánk a legjobb, a motor és olaj hátrány

Megoszlanak a szakértői vélemények arról, hogy a Red Bull második vagy harmadik erő lehet 2018-ban. A Renault-motor miatt kétségtelenül sokat veszítenek: Adrian Newey szerint amiatt úgyszintén, hogy a Ferrari és Mercedes a megengedett határon táncol az elégetett olajjal.

Nem kétséges, hogy a Red Bullt idén is a Mercedes és Ferrari társaságában fogjuk emlegetni a három kiemelkedő csapatként, arról azonban megoszlanak a vélemények, hol áll az istálló az erősorrendben. A német Auto Motor und Sport a második helyre teszi az alakulatot, kiemelve, hogy a GPS-adatok alapján a kanyarokban ugyanolyan gyors, mint a Mercedes. A körönkénti lemaradást 0,3 és 0,5 másodperc közé teszik.

A brit Autosport viszont a versenyszimulációkra támaszkodva úgy becsüli, a Red Bull kevéssel, egy tizedmásodperccel a Ferrari mögött van. Számításaik szerint a Mercedes előnye 0,5 másodperc az energiaitalos csapathoz képest.



Helmut Marko a német forrást támasztotta alá azzal, hogy hangsúlyozta, milyen erős konstrukcióval rendelkezik csapata: „Jobb karosszériánk van a Mercedesénél. A különbséget a motor jelenti” – mondta a Red Bull befolyásos tanácsadója.

Már jócskán a tesztek előtt tudni lehetett, hogy a Red Bull idei teljesítményének kulcskérdése a Renault-motor versenyképessége lesz. Az Autosport információi szerint az erőforrás már most 40-50 lóerő hátrányban van, ráadásul a Renault egyelőre a megbízhatóságra összpontosít, az ERS tervezett fejlesztési csomagja csupán júniusban vagy még később érkezhet meg. A jelek arra utalnak, hogy a Red Bull hátrányban fogja megkezdeni a szezont, ráadásul a meghibásodások felől sem lehetnek teljesen nyugodtak. A teszteken a Renault nem tekerte fel maximumra erőforrását, ennek ellenére is adódtak vele problémák, mint a McLarennél az utolsó napon.

Egy motorral kapcsolatos tényező, ami a Renault-t és Red Bullt hátrányosan érinti, az olajelégetés-ügy hozadéka. A szigorúbb szabályok megszabják, mennyi olaj kerülhet az égéstérbe, a Red Bull tervezője, Adrian Newey szerint pedig a riválisok szándékosan a határon táncolnak. „Nálunk az olajfogyasztás 100 kilométeren mindössze 0,1 liter. A Ferrari és Mercedes viszont a határig, 0,6 literig elmegy” – mondta Newey, utalva arra, hogy ez a teljesítményben is megnyilvánul.

Felmerült az is – Toto Wolff Mercedes-főnök révén –, hogy a Red Bullnak hátránya származik a gyári Renault-tól eltérő márkájú üzemanyag és olaj használatából. Ezt a felvetést azonban a csapat megcáfolta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: