Ha jobban ki tudná hozni a legjobbat az autóból a lágy abroncsokon, versenyképes lehetne a Williamsszel, ez ugyanis a kulcsa az FW47-esnek – vélekedik Carlos Sainz a Formula-1-es évadnyitó Ausztrál Nagydíj első napja után. A gond az, hogy erre még a teszt óta sem igazán érzett rá.
Azok után, hogy két hete a bahreini gyakorláson biztató teljesítményt mutatott a Williams – és nem is csak Sainz leggyorsabb köre miatt –, a szezonnyitó melbourne-i hétvége is jól indult számukra, hiszen a négyszeres nagydíjgyőztes a második idővel zárta az első tréninget.
Délután is egy darabig az élbolyban tartózkodott Sainz, ám a kvalifikációs szimulációk során, a lágy gumikon nem sokat tudott előrelépni, így visszacsúszott egészen a 11. pozícióba. Sainz a pénteki nap végén el is mondta, hogy a lágy gumikon való gyorskörökre nem érzett még rá:
„A második szabadedzésen nem sikerült teljesítményt találnunk a lágyakon. Meg kell ezt néznünk holnapra, hiszen nyilván az időmérőkön a lágy abroncsokon lesz a fókusz. Azóval ha sikerült kihoznunk némi potenciált a lágy gumikon, versenyképesek lehetünk. A mezőny rendkívül szoros, a VCARB is teljesített néhány nagyon gyors kört kicsit a semmiből.”
Sainz számára nem ismeretlen a nehézségük, hiszen a teszten is hasonlóval nem boldogult: „Ezt mondtam egy korábbi interjúban, azt hiszem, a bahreini teszten, hogy ki kell aknáznunk a potenciálunkat lágy gumikon, ez a kulcsa ennek az autónak. És ez az, amit még nem tudok, hogyan csináljam, és ezt a mai nap is bizonyítja.”
„Nagyon gyors voltam a közepes gumikon, és nagyon versenyképes az FP1-en is. De amint mindenki előtűnt a második tréningen és rápróbáltam a köridőre a lágyakon, egyértelműen küszködtem ezzel. Holnap négy vagy öt szettünk lesz a kvalifikáción, remélhetőleg az esélyt ad nekem arra, hogy kihozzam belőle a teljesítményét, de ilyen tekintetben ezen kell dolgoznunk.”
Sainz csapattársa, Alexander Albon is amúgy hasonló jelenségről számolt be, ám míg a spanyol bevallottan küzdött eddig is ezzel, a thai-brit pilóta szokatlannak nevezte a dolgot, aminek a végére kell járniuk. „A közepes gumikon úgy éreztem, simán Q3-ba jutnánk” – jegyezte meg Albon.
Érdekesség amúgy, hogy nem a Williams az egyetlen csapat, amely nem tudott igazából gyorsulni a lágy gumikon az FP2 során: George Russell ugyanezt érezte a Mercedes volánjánál.
Visszatérve még Sainzra: az első williamses versenyére készülő spanyol hozzátette, hogy hosszú etapokon is érezhető egyértelmű lépcsőfok a McLaren, a Ferrari, és talán még a Red Bull és a Mercedes, valamint közöttük, de reméli, hogy nem lesznek nagyon messze és ott csatázhatnak a középmezőny elejében.