Üzembe helyezte az Aston Martin a vadonatúj, modern Formula-1-es szélcsatornáját, amelyben a 2025-ös autó fejlesztése mellett elsősorban a 2026-os új szabályok szerint építendő versenygépen dolgoznak majd.
Lawrence Stroll vezetésével az elmúlt néhány évben komoly építkezés zajlott a silverstone-i alakulatnál, amely jövőre a Honda partnersége révén teljesen gyári státuszú F1-es csapattá alakul, ráadásul a múlt héten állt náluk munkába minden idők legsikeresebb tervezője, Adrian Newey.
Most az infrastrukturális fejlesztések érkeztek egy újabb mérföldkőhöz, pénteken ugyanis arról tájékoztatott az Aston, hogy üzembe állt a vadonatúj szélcsatornájuk. Az istálló közleménye szerint a 2025-ös AMR25-ös fejlesztései mellett mindenekelőtt a 2026-os új autó tervezésén fognak dolgozni az új létesítményben.
A nemrég kinevezett F1-es csapatfőnök, Andy Cowell megköszönte mindenkinek a munkáját, aki dolgozott az új szélcsatornán: „Lenyűgöző volt az a feladat, hogy ilyen szoros határidő alatt összehoztuk a külső partnereket és az új házon belüli technológiákat.”
„A létesítmény új technológiát kínál az aerodinamikai szakemberek számára, hogy részletesebben megfigyeljék az F1-es autók összetett áramlástani fizikáját. Rendkívül előnyös számunkra, hogy itt minden egy fedél alatt lesz megtalálható, miközben azon dolgozunk, hogy 2026-ra teljesen gyári csapattá váljunk.”