DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

A Mercedes újra elléphetett a Ferraritól

A 2017-es szezon során felkavarta az állóvizet a Ferrari komoly felzárkózása, amely már a teszteken is látszott. Idén azonban eddig minden jel arra mutat, hogy a Mercedes megint meglép.

Minden téli tesztelésnél elhangzik, hogy az itteni időeredményekből soha nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, mivel a csapatok többnyire nem mutatnak meg mindent abból, amilyen potenciállal rendelkeznek. Ugyanakkor, ha megnézzük a tavalyi, barcelonai tesztelés első hetének eredményét, egy-két apróságtól eltekintve a csapatok közti (későbbi) valós erősorrendet vetítette előre.

A negyedik tesztnapon Sebastian Vettel reálisan értékelve úgy fogalmazott, a Mercedes továbbra is a Ferrari előtt tanyázik, a világbajnoki cím esélyese pedig Lewis Hamilton. (Vettel nyilatkozatát ide kattintva olvashatod.) Valószínűleg nem véletlenül mondta ezt a négyszeres világbajnok német, brit riválisa ugyanis közepes gumikeveréken igencsak lehengerlő magabiztossággal verte őt.

Nézzük a számokat! Az időeredményeket ugyan két külső körülmény is befolyásolta. Egyrészt a barcelonai pályát újraaszfaltozták a télen, emiatt a tapadás javult, ugyanakkor az időjárás sokkal hűvösebb, mint tavaly ilyenkor volt, ez pedig jelentősen rontja ezt az értéket, így nagyjából kiegyenlítődik a gyorsulás és a lassulás mértéke.

Egyelőre lépéselőnyben a Mercedes, de még van négy nap tesztelési idő


Az első négy nap összesítését tavaly Valtteri Bottas nyerte a Mercedesszel, 1:19,705-ös idővel, ezt ultralágy gumikon érte el. A második helyen Sebastian Vettel végzett a Ferrarival, 1:19,952-vel, azonban eggyel keményebb variánsú abroncsokon, azaz a lágyakon. A Scuderia javított idén, újfent lágy abroncsokon Vettel 1:19,673-ra volt képes, ám számukra ijesztő a Mercedes fejlődése, ugyanis Lewis Hamilton közepes keveréken szárnyalta túl a német idejét bő három tizeddel (1:19,333), ami szűk négy tizedmásodperccel gyorsabb, mint Bottas tavalyi ultralágyas ideje.

A hosszabb etapokon is konstans, remek időket autóztak az Ezüst Nyilak, így valószínűleg valóban van mitől tartania a Ferrarinak és a Red Bullnak. A tavalyi tesztelésen a Red Bullnál is láthattuk a bő másfél másodperces lemaradást, amit utána a pályán is tapasztalhattunk az első nagydíjakon. Kitűnt a Renault és a Haas erőssége, valamint a McLaren-Honda rendkívüli gyengesége. Egyedül a Toro Rosso besorolása nem stimmelt, a faenzaiak messze nem lettek sereghajtók, a többi istálló teszteredményei azonban nagyjából visszaköszöntek a szezonnyitón.

A legtöbb szakértő szerint azonban, ha valakinek igazi csodafegyver van a birtokában, azt csak az utolsó egy-két tesztnapon veti be, hogy a riválisok ne tudjanak már megfelelően reagálni rá. Ebben bízhat még a Ferrari és a Red Bull is, jelenleg ugyanis úgy fest, hogy csak a második helyért lehetnek harcban úgy, hogy hátulról közelít rájuk a McLaren és a gyári Renault. A következő, négynapos tesztelés után okosabbak lehetünk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: