DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Van, aki szerint nem is kell több előzés

A szélesebb autók és az aerodinamikai változtatások miatt idén jelentősen visszaesett az F1-ben az előzések száma, ám az FIA technikai igazgatója szerint ezzel nincs is probléma. Ő másban gondolkozik.

A Formula-1-ben nem egy friss téma az előzések elősegítése. A még Bernie Ecclestone irányítása alatt álló sportág közel tíz évig alkalmazott olyan aerodinamikai szabályokat (óriási első, és keskeny hátsó szárny), melyek elősegítették az egymáshoz való közel autózást. A Liberty Media hatalomátvételével a sportág tavaly visszatért az arányosabb autókhoz, aminek megvan a maga hátulütője. Szépségük és arányosságuk vitathatatlan, ám az előzések számát is erősen visszavetették.

 „A szélesebb autók nagyszerűen néznek ki és a tapadásuk is jobb, ám mivel nagyobbak, így a tiszta levegő is kevesebb mögöttük. Ez megnehezíti egymás követését” – nyilatkozta a témáról Daniel Ricciardo, aki a Formula szerkesztősége szerint az év legszebb előzését mutatta be tavaly.

 verstappen_hamilton_2017_action

Voltak idén is látványos küzdelmek


Az FIA technikai igazgatója, Charlie Whiting többek közt egyetért ezzel, ám szerinte nem az autókat kellene okolni. Szebb, gyorsabb, nehezebben vezethető technikákat akartak a pályán látni, amit sikerült is elérniük. Az most nem is volt céljuk, hogy közelebb hozzák egymáshoz a csapatok teljesítményét. „Szerintem az autókkal és a kiélezett csatákkal sincs probléma. A pilóták azt mondják, nehezebb egymást követni, mégis sok kiélezet küzdelmet láthattunk” – utalt arra, hogy a középmezőnyben az utolsó futamig vérre menő harc zajlott a jobb konstruktőri helyezésekért. „A Force India, a Renault és a többiek között mindig szoros volt a meccs. A probléma az, hogy a legnagyobb csapatok, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull sokkal gyorsabbak volt a többiektől. Ideális esetben az egész mezőny olyan kiegyenlített lenne, mint a középcsapatok” – nyilatkozta a New York Timesnak. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: