A Formula-1-ben nem egy friss téma az előzések elősegítése. A még Bernie Ecclestone irányítása alatt álló sportág közel tíz évig alkalmazott olyan aerodinamikai szabályokat (óriási első, és keskeny hátsó szárny), melyek elősegítették az egymáshoz való közel autózást. A Liberty Media hatalomátvételével a sportág tavaly visszatért az arányosabb autókhoz, aminek megvan a maga hátulütője. Szépségük és arányosságuk vitathatatlan, ám az előzések számát is erősen visszavetették.
„A szélesebb autók nagyszerűen néznek ki és a tapadásuk is jobb, ám mivel nagyobbak, így a tiszta levegő is kevesebb mögöttük. Ez megnehezíti egymás követését” – nyilatkozta a témáról Daniel Ricciardo, aki a Formula szerkesztősége szerint az év legszebb előzését mutatta be tavaly.
Az FIA technikai igazgatója, Charlie Whiting többek közt egyetért ezzel, ám szerinte nem az autókat kellene okolni. Szebb, gyorsabb, nehezebben vezethető technikákat akartak a pályán látni, amit sikerült is elérniük. Az most nem is volt céljuk, hogy közelebb hozzák egymáshoz a csapatok teljesítményét. „Szerintem az autókkal és a kiélezett csatákkal sincs probléma. A pilóták azt mondják, nehezebb egymást követni, mégis sok kiélezet küzdelmet láthattunk” – utalt arra, hogy a középmezőnyben az utolsó futamig vérre menő harc zajlott a jobb konstruktőri helyezésekért. „A Force India, a Renault és a többiek között mindig szoros volt a meccs. A probléma az, hogy a legnagyobb csapatok, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull sokkal gyorsabbak volt a többiektől. Ideális esetben az egész mezőny olyan kiegyenlített lenne, mint a középcsapatok” – nyilatkozta a New York Timesnak.