DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Red Bull is az új motor mellett

A 2017-es világbajnokságban harmadik erőként küzdött a Red Bull, számos motorhiba is hátráltatta. Helmut Marko szerint meg kellene hallani a rajongók szavát és változtatni a szabályokon.

A bikák főtanácsadója úgy véli, a Formula-1-ben jó irányba halad a motorszabályozás. Közben úgy érzi, a döntés meghozatalakor kulcsszerep kellene, hogy jusson a szurkolók véleményének. Megérti, hogy a Mercedes (és a Ferrari) nem szeretné elveszíteni előnyét az erőforrás terén, de a szórakoztatás lenne az elsődleges.

Az osztrák istálló rengeteget panaszkodott a domináló Mercedeshez képest alacsonyabb teljesítménnyel és jóval gyengébb megbízhatósággal jelentkező Renault-motorok miatt az utóbbi négy évadban, amióta a V6-os turbók átvették a hatalmat. Igaz, azt a főtanácsadó is elismeri, hogy a francia gyártó jócskán fejlődött a 2017-es szezon közben.

A jelenlegi erőforrások túl bonyolultak, a szurkolók a gyenge hangot sem szeretik


Jövőre is maradnak ugyanennél az erőforrásnál, de korábban többször is utalt rá az istálló, hogy néhány éven belül az Aston Martin is beszállna (vélhetően a bikák partnereként), de ehhez a 2021-ben esedékes motorszabály-változások szükségesek. Arra is többször hallhattunk komoly utalásokat, hogy ha a fiókcsapatnál jövőre jól teljesít a Honda, akkor esetleg a Red Bull is a japánokkal szerződne a nagyon közeli jövőben.

Jó ötlet lenne a Liberty Media elképzelése, hogy 2021-től elfelejtik a sok gondot okozó MGU-H egységet és az energiatároló és vezérlőelektronikai komponenst szabványosítják? „Jó irányba mennek a dolgok. Világos, hogy nem maradhat így, ahogy most van. A szabályok túl komplikáltak, a rajongó király kellene, hogy legyen, könnyebben érthető szabályozásra van szükség” – nyilatkozta Helmut Marko a Formula1.com szakoldalon.

„Természetesen megértem Toto Wolff álláspontját, ha elveszítik az erőforrásukat, előnyük nagy része is elveszne, ezért harcol a változások ellen. Hogy mi lesz a történet vége? Szerintem technikailag egyszerűbb, olcsóbb, de jócskán hangosabb motorok születnek, legalábbis efelé haladunk” – nyilvánította ki véleményét a szakember.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: