DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

2017 legnagyobb felzárkózásai

Általában nem jelent jót, ha valaki verseny közben a mezőny végére esik vissza. Ugyanakkor feladni nem szabad, idén is voltak nagy felzárkózások, akár még a dobogóra is. Ki lett a csúcstartó ebben?

Nem szerencsés túlzottan visszazuhanni a mezőnyben, különösen olyan pályákon, ahol nehéz előzni. Ha azonban a pálya vonalvezetése engedi, többször is láthatunk óriási előreugrásokat a mezőny legvégéről. Idei csúcstartónk Valtteri Bottas, de Vetteltől, Hamiltontól és Ricciardótól is láthattunk komoly lépkedéseket.

Sebastian Vettel egészen kiváló versennyel jelentkezett Kanadában és Mexikóban is, amikor hátulról kényszerült előrejönni, ám legjobban sikerült mutatványát Malajziában láthattuk. Az időmérő edzés elején tönkrement a motorja, emiatt az utolsó helyről volt kénytelen startolni. A leintéskor negyedik lett, így tizenhat pozíciót javított összességében és harcban volt a harmadik helyért is. Első köre igazán csodálatosra sikerült, amikor először átszelte a célvonalat, már a 13. helyen tanyázott.

Brazíliában Hamilton óriásit ment, de Bottas rajta is túltett Bakuban


Lewis Hamilton sem maradt el nagy riválisa mögött. Az akkor már négyszeres világbajnok brit Brazíliában az időmérőt nagyon elszúrta, kicsúszott és a falnak ütközött. A bokszutcából rajtolást választotta teljesen utolsóként. Az első körben történt karambolok a Mercedes-pilóta malmára hajtották a vizet, a biztonsági autó mögött a 14. pozícióban körözött. A W08 friss motorral és egy feltüzelt Hamiltonnal kiváló versenyt futott, ő is harcban állt a harmadik helyért, de végül negyedik lett Kimi Raikkönen mögött.

Daniel Ricciardo Bakuban a tizedik helyről rajtolt, de egy nem tervezett kiállást kellett végrehajtania még a verseny elején a fékjei túlhevülése miatt. Máris csak a 17. helyen találta magát, ám köszönhetően a többszörös biztonsági autónak és a rengeteg incidensnek, végül hihetetlen futam végén diadalmaskodott, összesen tizenhatot javítva verseny közbeni legrosszabb helyezésén.

A legjobb felzárkózás különdíját egyértelműen Valtteri Bottasnak kell adni, aki szintén Bakuban összesen tizennyolc helyezést javított. Nem is akárhogy. Már a futam legelején összetűzésbe keveredett Kimi Raikkönennel, majdnem egy teljes kört kellett sérült autóval megtennie, plusz a javítás ideje miatt egy időre körhátrányba is került. A piros zászlós megszakításnak és a szerencsés időpontban érkező biztonsági autós szakaszoknak köszönhetően végül befutóra még Lance Strollt is megelőzte, így a második helyen végzett, pedig negyvennégy körrel korábban teljesen utolsó volt.

Tanulság, hogy sosem szabad feladni a Formula-1-ben, bármennyire is visszaesik a versenyző az elején.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: