DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Nagy F1-es szezonértékelő – Az év csapata

A versenyzők után jöjjenek a csapatok szerkesztőségünk évértékelőjén: a fő kérdést ebben a kategóriában az jelentette, hogy lesz-e trónfosztás, a Mercedesnek ugyanis igen komoly kihívója akadt.

Hagyományainkhoz híven idén is egy nagy évértékelő sorozattal zárjuk a szezont, melyben egészen december 31-ig minden nap egy cikkben felidézzük a 2017-es idény legjeit a legjobb versenyzőktől a legnagyobb bukásokon és botrányokon át egészen az év poénjaiig. Ma az év csapatai következnek!

Balogh Tamás: Alacsony költségvetésből gazdálkodó középcsapatként zsinórban másodszor negyedikként végezni a három élcsapat mögött megsüvegelendő teljesítmény a Force Indiától – és még inkább az, ha hozzávesszük, hogy a csapatfőnökük körül kialakult helyzetet és a pilótáik közötti összecsapásokat és feszültséget is kezelniük kellett. A Mercedest a hibridkorszakban először szorongatták meg igazán, a címvédő gárda azonban összességében jobb munkát végzett a nagy rivális Ferrarinál, akit a listámon még a Red Bull is megelőz, mert bár talán a maranellóiak építették a legjobb autót, túl sok hibát követtek el csapatszinten, miközben az energiaitalosok ismét parádésan teljesítettek a szezonközi fejlesztések terén, s év végére felzárkóztak a két élmenő istállóra.

1. Force India
2. Mercedes
3. Red Bull

00117006_796 



Bognár Viktor: Idei alakításával a Force India végleg megérett arra, hogy a legjobbak között emlegessük – vagyis a leghatékonyabbak között, mert ugyan dobogót nem szereztek ebben az évben, két autójuk fellépett a középmezőny és a három élcsapat közötti légüres térbe, ami egy igazi privát istálló költségvetésével gazdálkodva megsüvegelendő – ráadásul már élcsapatokra jellemző belháborújuk is volt a pilótáik között. A Mercedes „csak a szokásost” hozta zsinórban negyedik bajnoki címével, a harmadik helyre meg egy meglepő nevet tettem a kelleténél több kiesést jegyző csapatok valamelyike helyett. A Haas ugyan maradt a konstruktőri 8. helyen, de egyenletesebb teljesítményük, több pontjuk mégis előrelépést mutat. Nem mellesleg idén már két tökös pilótával álltak ki, miközben politikailag távolodni kezdtek a Ferraritól, hogy minél jobban saját lábukra álljanak.

1. Force India
2. Mercedes
3. Haas

00117006_691 

Czinege Ádám: A Mercedes a szabályváltozások ellenére is az élen tudott maradni, és mindkét címet bezsebelte, amire eddig még nem volt példa, így nálam ők az elsők. A Ferrari a télen pazar munkát végzett, és a szezon első felében a Mercedes szintjén teljesítettek. Az biztos, hogy 2016-ot túlszárnyalták. A Force India kerül a harmadik helyre, mert ők is még egy kis pluszt tudtak előhúzni az előző évhez képest. A konstruktőri negyedik pozíciójukat senki sem veszélyeztette, simán hozták a kiegyensúlyozottságukkal.

1. Mercedes
2. Ferrari
3. Force India

00117014_272 

Gellérfi Gergő: A korlátozott anyagi lehetőségek ellenére a Force India nem csupán simán húzta be ismét a bajnokság negyedik helyét, hanem egyfajta légüres térbe került, maga mögött hagyva az igazi középmezőnyt. Sokszor elmondtuk, de nem lehet elégszer hangsúlyozni annak a jelentőségét, hogy Perez és Ocon külön-külön is több egységet szereztek, mint az utánuk következő Williams pilótái összesen. A Mercedes zsinórban negyedszer lett csapatbajnok, de előnyük egyértelműen csökkent, a Red Bull a trón elvesztése óta legjobb szereplését mutatta be – hogy ez a pontok terén nem mutatkozott meg, elsősorban a Renault megbízhatósági gondjainak „köszönhető”.

1. Force India
2. Mercedes
3. Red Bull

00117006_686 

Gobodics Tamás: Itt nálam csak az volt a kérdés, hogy mennyit nyomjon a latban az újabb világbajnoki cím, de végül úgy döntöttem, hogy nincs olyan érv, ami a Mercedes ellen szólna, így szoros csatában leszorult a második helyre a Force India. Nekik egyébként is van még mit tanulniuk a belső harcok menedzseléséről, de több kiemelkedő csapatot igazából nem láttam idén – a Ferrari magához képest viszont meggyőző volt elég sokáig, a többiek pedig semmi olyat nem mutattak, ami letaszította volna a Scuderiát a dobogóról. Még úgy sem, hogy finoman szólva is volt egy hullámvölgyük…

1. Mercedes
2. Force India
3. Ferrari

00117014_593 

Kovács Mariann: Semmi meglepetés, a hibrid korszak urait tettem első helyre. Idén nyertek legkisebb pontkülönbséggel (146), de három év dominancia után sem volt érdemes ellenük fogadni. A privát csapatok legjobbja, a Force India kiemelése sem meglepő: nemcsak megismételték a tavalyi konstruktőri negyedik helyüket, hanem Esteban Ocon érkezésével belekóstolhattak az élcsapatok egyik gyakori problémájába, a két akaratos versenyző kezelése jelentette „örömökbe” is. Legalább két éve ők a leggazdaságosabban működő csapat. A Red Bull megbízhatatlansága főleg a Renault-motoron múlt, és az szól mellettük az átmenetileg bajnoki kihívónak tekintett Ferrarival szemben, hogy mindkét versenyzőjük nyert idén.

1. Mercedes
2. Force India
3. Red Bull 

00117014_202 

Strommer Benjamin: A konstruktőri negyedik Force India néhány híján annyi pontot szerzett, mint a következő három helyen végző Williams, Renault és Toro Rosso együttvéve: ehhez tegyük hozzá, hogy az egyik (ha idén éppen nem a) legkevesebb pénzből gazdálkodó csapat. Több magyarázatra nincs is szükség. A Mercedesnek is jár az elismerés, amiért nagymértékű szabályváltozás után megvédte mindkét vb-címet, a Ferrari pedig végre ismét tartósan győzelemre képes autót rakott össze, csak a motorhibákért jár fekete pont.

1. Force India
2. Mercedes
3. Ferrari

00117006_713 

Vaszilykó Péter: Ismét nagyon határozott konstruktőri győzelmet vívott ki magának a Mercedes, a negyediket egyhuzamban. Az erőforrásukat külön ki kell emelni, elképesztő teljesítményű, hatékonyságú, és egyben megbízható egységet sikerült fejleszteniük. Számomra a Ferrari nagyon közeli második, akkorát léptek előre egy szezon alatt, amivel talán saját magukat is meglepték - a modern hibrid-érában ez volt eddigi legerősebb évük. A Force India ismét kihozta helyzetéből a maximumot, és a nagyjából hasonló költségvetések ellenére messze kiemelkedett a többi középcsapat közül.

1. Mercedes
2. Ferrari
3. Force India

1 

A végeredmény: Eldönthetetlen a vita a Mercedes és a Force India pártolói között: vajon a sikereket halmozó gyári csapat tökélyre fejlesztett gépezete érdemli a legkimagaslóbb státuszt, vagy egy privát csapat, amely jóval szerényebb lehetőségekkel tud felülemelkedni közvetlen riválisain a középmezőnyben, megnyerve ezzel a "kicsik bajnokságát"? Ha más nem is, hát a pontok döntöttek, nem történt trónfosztás, a Mercedes zsinórban a negyedik évben is behúzta a kategóriát. Több feddhetetlen csapat nem volt, a harmadik helyért már csak csipegetni lehetett a pontokat, ez pedig a Ferrarinak sikerült a legjobban.  

1. Mercedes 20 pont
2. Force India 18 pont
3. Ferrari 6 pont
4. Red Bull 3 pont
5. Haas 1 pont

00117022_951

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: