Furcsa nyilatkozatokat olvashatunk Danyiil Kvjatról. Annak ellenére, hogy a Red Bull és Toro Rosso több lefokozás, félreállítás után méltatlan módon kirúgta a két csapat kötelékében négy évet töltő oroszt, a vezetők sorra nyilatkoznak dicsérően a 23 éves pilótáról. „Továbbra is meggyőződésem, hogy Danyiil elképesztően gyors pilóta. Időnként még Daniel Ricciardónál is gyorsabb volt” – mondta Franz Tost, a faenzai istálló főnöke. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, aki a négy versenyülés kiosztásában teljhatalmat gyakorol, még ennél is tovább ment:
„Igen, teljes mértékben egyetértek azzal, hogy tehetségesebb volt náluk” – mondta az Autosport lap kérdésére Marko, a Toro Rosso két 2018-as pilótájára, a GP2-es bajnok Pierre Gaslyre és kétszeres WEC-világbajnok Brendon Hartley-ra utalva. „Sajnálatos módon csak az első Toro Rossó-s évében és első Red Bull Racinggel töltött szezonjában mutatta ezt meg.”
„Szomorú, mert emlékszem a GP3-as versenyeire Monzában és Spában (2013-ban), ahol abszolút beárazta az ellenfeleket. Aztán volt egy Toro Rossó-s futam, melyen hátulról hámozta át magát a mezőnyön, és már Raikkönent támadta, mikor a fékjei tönkrementek (2014-es Olasz Nagydíj). Szenzációs versenyei voltak” – idézte fel Marko Kvjat pályafutásának kezdetét, amely olyan ígéretesen alakult, hogy az orosz második F1-es szezonjában a Red Bullnál találta magát, mivel a csapat őt választotta ki a Ferrarihoz távozó Sebastian Vettel utódjának.
„Később azonban a teljesítménye drasztikusan zuhanni kezdett. A fékekkel és gumikkal voltak gondjai, melyekkel Ricciardónak nem. Röviden, valami a fejében történt vele. Elveszett a sebessége és nyugalma, nem tudjuk, mi történhetett. Sok mindent megpróbáltuk, de a sebesség nem jött vissza, sajnos elképzelésünk sincs, miért. A versenyek rajtjainál is számos incidens történt, és ezekre sem reagált jól. Visszabújt a kagylóhéjába, és senkinek sem hagyta, hogy megmondja, mit csináljon” – fejtette ki, hogyan veszett el a versenyzőben rejlő ígéretes tehetség.
A Red Bull családból végleg száműzött Kvjatnak halovány esélye még van, hogy jövőre versenyezzen: a mezőny egyetlen szabad ülését a Williamsnél a várakozások szerint Szergej Szirotkin szerzi meg, de ha a megállapodás mégis zátonyra fut, sajtóértesülések szerint Kvjat a B-terv, miután Robert Kubica kiszállt a harcból.