DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Todt: Túl drágák és bonyolultak a motorok

Az FIA elnöke vélekedik így a Formula-1-ben használatos, jelenlegi erőforrásokról. A hibridmeghajtás nagyon megdobta a költségeket és így nehéz új gyártók számára vonzóvá válni.

Az F1 tulajdonosai és a topcsapatok hosszan elnyúló harcra rendezkedtek be, ugyanis utóbbiak mindenképpen komoly beleszólást szeretnének a sportág jövőjének alakításába, többek között a motorszabályok terén. Jean Todt figyelmeztet, hogy ne szigetelődjenek el a jelenlegi gyártók, fontos lenne új vállalatok belépése is, ráadásul a jelenlegi motorformula túl bonyolult és elképesztően drága.

Jelenleg a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda látja el erőforrásokkal a Formula-1 tíz istállóját igencsak összetett és bonyolult V6-os egységekkel. Sajnos a rendkívül magasra szökő költségek és a nehezen megvalósítható technikai követelmények nem vonzzák további nagy vállalatok érkezését, ami a motorokat illeti.

Negyedik éve használják ezeket a turbókat, Jean Todt azonban nincs elájulva tőlük. „Azt kérdezik, mit gondolok a motorokról? Érdekes feladat lesz, mivel úgy vélem, hogy túl komplikáltak. Túlságosan drágák. Azt hiszem azért jó lépés a következő generációs erőforrások irányába, ami ebből fejlődhet ki” – nyilatkozta az FIA elnöke.

A jelenlegi gyártók és az új aspiránsok érdekei különbözőek


„Nehéz lesz összehangolni, hogy egyszerre figyeljünk a jelenleg is érintett gyártókra és hallgassunk azokra is, akik esélyes, hogy a közeljövőben érkezhetnek. Több területen változtatásra van szükség, ugyanakkor el kell ismerni azok véleményét is, akik már rengeteg pénzt öltek ezeknek az erőforrásoknak a fejlesztésébe” – emelte ki Todt.

„Legkevésbé sem szeretnék egy gyökeresen új irányt. Azt viszont valahogy meg kell oldanunk, hogy az aktuális résztvevők élvezhessék fejlesztéseik gyümölcsét a következő generációs motoroknál is, ugyanakkor mindenképpen ösztönzővé kell válnunk, hogy újak is érkezhessenek” – tekintett előre a nemrég harmadszor is megválasztott FIA-elnök.

Ez nem lesz egyszerű feladat, meglehetősen ellentétesek az érdekek, azt a „hárommotoros szabálynál” is láthattuk. Mindenesetre több új gyártó neve is a kalapban van.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: