DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Koccintott a szakításra a McLaren-Honda

Azt mondta Zak Brown vezérigazgató a – mondjuk ki – eredménytelenséggel zárult hároméves partnerség szimbolikus lezárását jelentő közös pezsgőzésen, hogy hiányozni fog nekik a Honda. Kijelentése nyilván része volt a kötelező udvariassági köröknek, és a csapat valószínűleg alig várja, hogy Renault-motor dobogjon az autóikban.

 „Nagyszerű partner a Honda” – szögezte le Brown a búcsúbeszédében. „Kiváló emberekkel dolgozhattunk együtt. Rendkívül nehéz időszakot éltünk át együtt, de a barátaink maradnak. Hiányozni fognak. Soha ne mondd, hogy soha, tehát még az is előfordulhat, hogy újra együttműködünk a jövőben.”

Az idő előtt felbontott szerződés nem pont arra utal, hogy szeretnének még együtt dolgozni, de ha mégis, arra leghamarabb 2021-től nyílik lehetőség. A McLaren három évre írt alá a Renault-val, a Honda pedig a Toro Rosso mellett kötelezte el magát.

 „Fernando és Stoffel soha nem adta fel. Hihetetlenül keményen vezetnek, és nagyszerű képviselői a csapatunknak” – tette hozzá Brown.

DPfcoxxWAAA6-H9_1



 „Amikor valaminek a végéhez érkezünk, és nem értük el a céljainkat, még abban is van némi jó érzés, mert lapozhatunk a következő cél felé. Nagy elvárásokkal és új célokkal vágunk neki a következő szezonnak. Optimistán tekintünk előre. Jó, hogy véget ér ez a szezon, mert most már tökéletesen a következőre koncentrálhatunk” – mondta az Indy 500 után újabb kitérőre, a daytonai 24 órás versenyre készülő Alonso, akinek szavain nem lehetett nem észrevenni a megkönnyebbülést.

A Honda mottója, a „Power of dreams” (Az álmok ereje) csak az álmokig valósult meg, az erő mindkét fél bánatára elmaradt. Ez a McLaren-Honda nem onnan folytatta, ahol 1992 végén lezárták. Már az előző együttműködés vége sem volt igazi. Az újnak pedig a kezdete sem. Nem csak azon múlt, hogy a Honda a hibridkorszak második évében tért vissza a Formula-1-be, hiszen a bejelentést még 2013-ban megtették.

A kooperáció legjobb eredménye a konstruktőri hatodik hely a 2016-ban még tizenegy csapatos mezőnyben. Ami a versenyzőiket illeti, Fernando Alonso szállított három ötödik helyet: 2015-ben a Hungaroringen és Austinban, majd 2016-ban Monacóban. Hogy hol az első évre megígért dobogó? Megszületett Brazíliában, amikor Alonso és Button felszökött rá, hogy odaszúrjanak a Hondának. Amit pedig felépítettek 2015-ről 2016-ra, idén az alapokig lerombolták. Kilencedik helyen zárni egy ilyen múltú csapatnak nem álom, hanem rémálom.

Új álmok már vannak. Most már eredmények is kellenek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: