Esteban Ocon, aki idén az egyenletes teljesítmény mintapéldája lehetne, most hajszál híján maradt le a kvalifikáció utolsó fordulójáról. A 21 éves pilóta elsősorban a tapadáshiánnyal magyarázta eredményét. „Nem volt egy tökéletes menet, épp csak lemaradtam a Q3-ról” – idézi nyilatkozatát az f1i.com. „Itt mindig aprók a különbségek, néhány századmásodperc sokat jelentett volna. Valami oknál fogva most a péntekről szombatra való szokásos előrelépést nem sikerült megtennünk, ez az egyik oka a lemaradásunknak. Ráadásul a szektorokat sem tudtam egy jó körbe összerakni – az elsőben javultam, a másodikban meg a tapadással küzdöttem. Mikor a Q2-ben igazán számított volna, nem tudtunk mindent kihozni a gumikból.”
Bár 11. helyre kvalifikált, Ocon végül az 5. sorból rajtolhat, köszönhetően Daniel Ricciardo hátrasorolásának. „Az viszont pozitívum, hogy Daniel rajtbüntetésének hála egy helyet előrelépek, így szabadon választhatok gumiszettet a futamra” – tette hozzá.
Bár versenyzők lévén a Force India pilótái is minden alkalommal a legjobb teljesítményre törekszenek, akár az is előfordulhat, hogy a szezon hátralévő két versenyén szándékosan top 10-en kívül végeznek majd. Az FIA határozata alapján ugyanis minden F1-be nevező csapat az évi fix, kb. fél millió dolláros nevezési díj felett minden egyes megszerzett konstruktőri pont után is köteles kb. 5500 dollárnyi összeget kifizetni. A Force India jelenleg 175 ponttal – senki által nem veszélyeztetve - a negyedik, így az azzal járó, év végén kiosztott jutalmakkal már biztosan számolhatnak a jövő évi költségvetésben. Ha viszont ezen felül bármennyi extra pontot szereznek majd, azzal szó szerint az ablakon dobják ki a pénzt, hiszen a tabellán előrelépni már nem tudnak, viszont súlyos dollártízezrekkel vékonyodhat pénztárcájuk.