A történet még Austinig nyúlik vissza, amikor is Sebastian Vettel már túlesett a kerékcserén, Lewis Hamilton azonban valamivel később gurult ki a bokszba új gumikért, ám meglepődve tapasztalta, hogy korábbi előnye szinte teljesen elfogyott, éppen csak meg tudta tartani vezető helyét. A következő napokban azonban kielemezték a csapattal a történteket és arra jutottak, hogy a kérdéses időszakban német riválisa az egyik kanyarban szándékosan fordult jóval szélesebben, így jogtalan előnyhöz jutott.
Mexikóban a versenyzői megbeszélésen Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatójának szemére vetette, hogy miért nem kapott emiatt büntetést Vettel.
„A kerékcserém után Sebastian szándékosan szélesen vette a 9-es (19-es) kanyart, ezzel a GPS szerint jókora előnyt szerzett. Mégsem kapott büntetést” – panaszkodott Hamilton.
„Az említett szektorban ezt nem láttuk, Felipe (Massa) elmondása alapján vizsgáltuk. 0,3 másodperc gyorsulást láttunk annál a köridőnél, de ezt mindenki láthatta, nem volt titok” – reagált erre Whiting.
„Ha fejlődést láttak, az akkor előnyszerzés…”
„0,3 másodperc javulást láttunk a köridejében”
„Ami tehát előnyszerzés, úgyhogy…”
„A köridejében történt javulás, de abban a kanyarban, ahol lefutott a pályáról, ott nem. Ez a helyzet” – zajlott a kissé ingerült beszélgetés Lewis Hamilton és Charlie Whiting között.
A brit még ekkor sem akarta elfogadni a versenyigazgató érvelését és GPS adatokra hivatkozott. Sebastian Vettel nem kommentálta az incidenst, azt azonban a kezével mutatott gesztusával jelezte, hogy nem lelkesedik amiatt, hogy Hamilton fejhallgatóval a fején jelent meg a megbeszélésen, ami illetlenség.