DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Vettel: Nem kell matekzseninek lennünk

Sebastian Vettel esélyei az újabb motorhibának köszönhetően az eddigieknél is jobban megcsappantak. 59 pontos hátránya ellenére a német még mindig nem adja fel a küzdelmet.

A Japán Nagydíj koreográfiája a lehető legrosszabbra sikeredett a négyszeres világbajnok szempontjából, mivel már a rajt előtt tisztában voltak azzal, hogy az autó meghibásodott, csak a csodában bízhattak. A csoda elmaradt, Vettel már az első körökben sorra veszítette a pozíciókat, míg a 4. kör végén a csapat kérésére feladta a kilátástalan harcot a jelentősen lelassult Ferrarival.

A harmincnégy egységnyi hátrány is nehéznek bizonyult már, Lewis Hamilton győzelmével azonban ez már 59-re nőtt, ami a hátralevő négy versenyen már alig-alig behozható, csak nagyon halvány esélye maradt a németnek. A még maximálisan megszerezhető 100 pont mindegyikére szüksége lenne Vettelnek, de a sorsa már egyáltalán nem csak a saját kezében van, pláne, hogy a Mercedes ismét magára talált.

Vettel utolsó három futama rosszul sikerült, de még mindig nem adja fel


„Nem kell matekzseninek lennünk, a hátrány óriási. De még mindig van egy kevéske esély, ám sorsunk sajnos már nem a mi kezünkben van. Jobb lenne úgy, nyilvánvalóan. Amit most tennünk kell elsősorban, le kell nyugodnunk. Hagyjanak minket most hazarepülni és egy kicsi szünetet tartani. Ezek nagyon nagyon nehéz hetek voltak, rengeteg minden változott, mindannyian fáradtak vagyunk. Egy kevés pihenés mindannyiunknak jól fog jönni” – nyilatkozta Sebastian Vettel még Suzukában.

„Természetesen egy ilyen napon elég nehéz pozitív dolgokat kiemelnünk, de azért szerencsére vannak. Versenyről versenyre fejlődik a tempónk, sokkal messzebbre jutottunk idén, mint ahogy azt a legtöbben gondolták volna. Megvan a kellő csomagunk, a hátralevő négy futamra kell fókuszálnunk. A többit pedig majd meglátjuk” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.

Vettel esélyei azért is nagyon halványak, mert ha Hamilton bármi miatt nullázna Austinban és a német megnyerné a futamot, még akkor is csak az eredeti 34 pontos különbség állna vissza, amit három verseny alatt kellene behoznia.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: