DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hamilton szokásába kötött bele Grosjean, Vettelt is belekeverték a vitába

Egy ideje bepillantást nyerhetünk a nagydíjakat megelőző versenyzői megbeszélésekre: Suzukában Vettel sepangi levezető körös balesete, valamint Hamilton biztonsági öves ünneplési szokása volt vitatéma.

 A Formula-1 YouTube-csatornáján közzétett négyperces videóból kiderül, hogy a suzukai megbeszélésen Charlie Whiting versenyigazgató szóba hozta Sebastian Vettel előző versenyen, Malajziában történt taxizását: kiemelte, hogy biztonságosabb lett volna, ha nem Pascal Wehrlein Sauberjére kapaszkodik fel, hogy visszatérjen a bokszba, hanem a hátrébb érkező orvosi autóba száll be. Vettel ezzel egyet is értett.

Ezután szólt közbe Hamilton, aki arról érdeklődött Whitingtól, hogy Vettel helyesen járt-e el, amikor nem helyezte vissza kormányát, hanem magával vitte a Sauberhez. A versenyigazgató válasza az volt, hogy az észszerűség nem indokolta, hogy ezért számon kérjék Vettelt: miután a verseny már véget ért, nem volt jelentősége, hogy a kormány egyszerűsítette volna a mentési folyamatot.



 

Ezek után a megbeszélésen elnöklő Whiting helyt adott a kérdéseknek, mire Romain Grosjean szólalt fel: „a kockás zászló után megengedett, hogy kikapcsoljuk a biztonsági övünket?” Whiting egyszerű nemmel válaszolt, és továbblépett volna, Grosjean azonban folytatta: Hamilton gyakran csinál ilyet. „A meglazításuk elfogadható, de teljesen kicsatolni nem lehet őket” – felelte Whiting. Ezután a beszélgetés ebbe az irányba tért el: Felipe Massa közbevetette, hogy lehetetlen ezeket az öveket menet közben meglazítani, egyedül csak kicsatolni lehet őket.

Whiting ezután Hamiltonhoz fordult, hogy egyértelműsítsék a szóban forgó helyzetet: meglazítani vagy kicsatolni szokta az övet? „Kicsatolom őket. De nem fordul elő gyakran, Montrealban és néhány versenyen volt ilyen” – válaszolt mosolyogva Hamilton. Grosjean azt akarta, tisztázzák, mit szabad és mit nem: említette, hogy a kormányt minden esetben vissza kell helyezni az autóba, különben pénzbírsággal sújtják őket, még akkor is, ha a kerekek leszakadtak.

Hamilton ekkor kezdte megelégelni, hogy a vita középpontjában az ő szokása állt, és így szólt: „Annyira lassan megyünk, ember. De akkor talán Sebastiannak is a helyén kellene hagynia a sajátját.” A megszólított Vettel tréfásan megkérdezte: a biztonsági övére vagy a kormányára gondol?

Whiting végül a két esetet összekapcsolva vonta le a tanulságot: senkinek nem szabad kikapcsolnia biztonsági övét a levezető körön, hiszen éppen Vettel sepangi balesete tanúsította, milyen rejtett veszélyeket hordoznak a leintés utáni percek is. Hamilton, hogy övé legyen az utolsó szó, még megjegyezte: csak azért csinálja, hogy integetni tudjon a rajongóknak, és egyébként is, nagyon le szokott lassítani.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: