DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Sajtó: Károsodhatott Vettel motorja

Nem elég Sebastian Vettel számára, hogy első kockából indulva gyorsan kiesett a rajtbaleset miatt, Lewis Hamilton pedig győzött. Könnyen elképzelhető, hogy károsodott a motorja, ha pedig cserélni kell, büntetésre is számíthat.

A baj nem jár egyedül, ezt már Sebastian Vettel is jól tudja. A Szingapúri Nagydíjon az időmérő edzés után úgy állt a helyzet, hogy a négyszeres világbajnok behúzhatja a futamgyőzelmet, miközben Lewis Hamiltonnak még a dobogóra jutás is kétséges. Ehhez képest Vettel nullázott, brit riválisa pedig a maximális 25 pontot zsebelte be. 7-10 pontos vezetés helyett így 28 egységnyi hátrányba került.

És ez még nem minden! Mathias Brunner, a Speedweek lap szakírója felvetette, hogy az ütközés és az azt követően megtett kilométerek sokba kerülhetnek az erőforrás szempontjából. Vettelnek ugyanis a Raikkönennel való erős ütközés nyomán éppen a hűtőrendszere sérült meg, ami azonnal elkezdte ütemesen folyatni a hűtőfolyadékot magából. Utána a német pilóta még folytatta egy ideig a versenyt, a megperdülése után is, mielőtt leparkolta túlságosan is sérült versenyautóját.

Már a megperdülése is a hűtőfolyadék ömlésének volt köszönhető, Vettel a saját motorjának hűtővizén csúszott meg. Ő elvesztette a 25 pontot, Hamilton pedig megnyerte az extra egységeket. Most pedig izgulhat, hogy mi lesz az erőforrással. Az olasz Ferrari-rajongók is felteszik a kérdést, hogy a televízió képein is jól látható módon komolyan sérült a hűtőrendszer, emiatt pedig a motor is károsodhatott.

A két Ferrari ütközésében végzetes sebet kapott Vettel hűtőrendszere


Szükség lesz-e motorcserére? Ha igen, akkor mely részek károsodtak, amit feltétlenül cserélni kell? Hat futam van még hátra az idényből, Vettel turbófeltöltőből és az elektronikából már a negyediknél jár. Ha ezek közül bármelyik cserére szorul, büntetésnek nézhet elébe, ami Malajziában ismét lenullázhatja esélyeit a győzelemre, onnantól pedig végképp vége lehet a világbajnoki esélyeknek.

A Mercedes és a Ferrari is azt kommunikálja, hogy attól, hogy már a negyediket használják bizonyos elemekből (Hamiltonnak a belsőégésű motor, a turbófeltöltő és az MGU-H is a negyedik az idényben, ami a maximálisan megengedett szám), az nem jelenti azt, hogy a másik három használhatatlan, egyszerűen csak rotálják a komponenseket a különböző pályákra, hogy lehetőleg ne kelljen a végén rajtbüntetéssel számolniuk.

Egy versenyző vérében van, hogy amíg az autó gurul, folytassa a versenyt. Vettel is megpróbálta, ám amikor a Ferrari szakemberei látták a televíziós képeken a komoly sérülést, illetve a hűtővíz és olajfolyást, rádión szóltak rá Vettelre, hogy azonnal állítsa le az autót. Így talán még megúszta az erőforrás károsodás nélkül, az elégtelen hűtés ugyanis azonnal tönkretenné a motor elemeit. Ha Malajziában rajtbüntetést kap Vettel, alighanem végképp eldől Hamilton javára a cím. Ha nem, akkor is kérdéses, hogy a maradék komponensek kitartanak-e a hátralevő hat futamra. A Vettel-rajongók mindenesetre izgulhatnak, mi lett a motorral a sérülés hatására.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: