A Mercedes csapatfőnöke elmondta, kissé más beállítást választottak, mint a Ferrari. Ezért nem tudott Sebastian Vettel előzni se a pálya elején, se a végén a Belga Nagydíj végén. Az olaszok autója a nagyobb leszorítóerőnek köszönhetően a második szektorban volt gyorsabb, így a második szektor feküdt neki jobban.
Wolff úgy gondolja, összességében lehetett volna jobb kört összerakni, de ezúttal nem ez volt a céljuk: „Olyan beállítás mellett döntöttünk, ami lehetett volna gyorsabb is. Feláldoztuk a leszorítóerőt, és úgy tűnt, hogy emiatt veszítettünk időt a második szektorban, azért, hogy az elsőben és a harmadikban gyorsabbak lehessünk, ami bizonyítja: helyesen döntöttünk.”
„A Ferrarinak nagyobb leszorítóereje volt, az autójuk jobban gyorsult, de néhány plusz szoftverrel, ami még a tarsolyunkban maradt, elöl tudtuk tartani” - folytatta Wolff, akit egyébként meglepett, hogy Vettel végig ilyen közel tudott maradni Hamiltonhoz a hétvége folyamán.
Lewis Hamilton nem örült annak a pár körnek a verseny végén, amit a safety car mögött kellett eltöltenie. Sebastian Vettel lágyabb gumira váltott, így taktikai előnybe került a brtihez képest, mégsem tudta megelőzni őt.
Wolff így emlékszik vissza az utolsó pár körre: „Úgy gondolom, hogy a biztonsági okok miatt hívták be a safety cart, mert gumidarabok és szénszálas elemek voltak a pályán, és nem akarták, hogy ilyen sebességnél baleset történjen.”
„De megértem Lewis frusztrációját. Ha az ember megpróbál különbséget kiépíteni, és bejön a biztonsági autó, nyilván nem örül neki. Utólag jól is alakult a dolog, mert hólyagosodott a jobb hátsó gumi, így nem is jött rosszul, és elégedett lehet, hogy így alakult” - zárta a Mercedes csapatfőnöke azzal, hogy még előnyt is szereztek a dologgal.