Palmer élete nem könnyű mostanában, a szezon folyamán nyújtott eredménytelensége hatására ugyanis folyamatosan a teljesítményével és esetleges idő előtti menesztésével kapcsolatos kérdésekhez kell jó pofát vágnia. Sokan azt is valószínűnek tartották, hogy a nyári szünet után a brit már nem is tér vissza a Renault ülésébe, és helyét például Robert Kubica veszi át, de a váltás nem történt meg. Ehelyett a 26 éves pilóta új oldalát mutatva tért vissza Spában, ahol a hétvége eddigi részében erősebb eredményeket ért el csapattársánál, Nico Hülkenbergnél is, és gyakran csak a három élcsapat autói végeztek előtte az időméréseken.
Minden remekül alakult, és még a bokszutcai lefulladást is időben megoldották az időmérőn, ám miután Palmer bejutott a Q3-ba, első körében a lecsökkent olajnyomás miatt füstölni kezdett autójában a váltó, így nem tudta folytatni a küzdelmet. A 10. helyen rangsorolták, és vasárnapra kiderül, hogy meg tudja-e menteni a meghibásodott elemet a csapat - ellenkező esetben 5 rajthelyes büntetéssel is számolniuk kell a brit pilótánál, aki a lehangoló végkifejlet miatt sem volt szomorú.
„Egész hétvégén nagyon jó összhangban voltam az R.S.17-tel, könnyen rámondhatom, hogy most éreztem magam a legjobban egész évben. Erősen megbíztam az autóban, remek balansszal rendelkezett és alig kellett változtatásokat végeznünk rajta, ami a jövőre nézve is biztató jel” - mondta Palmer. „A Q3-ban aztán meghibásodott a váltóm, miután a kuplung szenzorával bajlódtunk egy kicsit, de mindezek ellenére kellemes érzés, hogy bejutottunk a legjobb tíz közé az időmérőn. A probléma nélkül a tempónk alapján a 7. hely is meg lehetett volna. Holnapra pontokban reménykedek.”
Arra a bizonyos 7. pozícióra viszont így lecsapott Hülkenberg, aki csapattársával egészen ellentétes fejlődési pályát futott be eddig a hétvége során, és csak a szombati nap végére álltak össze valamelyest a dolgok számára.
„Nagyon elégedett vagyok az időmérővel, hiszen nem tudtam pontosan olyan beállításokat találni, amilyeneket szerettem volna, ám mégis összejött a 7. hely, amikor kellett. Még ma is dolgoztunk a beállításokon, hátha rálelünk arra a pontra, amelyen minden a legjobban működik. Továbbra sem lett meg, így pozitív meglepetést okozott, hogy ezzel együtt is ki tudtunk préselni az autóból egy ilyen remek eredményt” - nyilatkozott a német, hozzátéve, hogy ha már így alakult, a futamon sem szeretne alább adni ennél a pozíciónál.