DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Honda beveti legújabb fejlesztéseit Spában

Jó hír a McLaren rajongóinak, hogy a Magyar Nagydíjhoz képest is továbbfejlesztett motorral érkezik Belgiumba a Honda, ráadásul az egyik legérzékenyebb területen frissítettek a japánok.

Mind Fernando Alonso, mind Stoffel Vandoorne a Honda legújabb fejlesztésű, de már letesztelt motorját használja Spa-Francorchamps-ban, amely erőforrásban frissített belsőégésű motor található majd. A Honda reményei szerint ezzel tovább csökkentik a különbséget a rivális erőforrásokhoz képest.

A japán szakemberek úgy vélik, lóerőben is hoz a konyhára az új egység, miután úgy fest, sikeres fejlesztésen és teszteken esett át Sakurában és Milton Keynes-ben is. Ez valószínűleg csak Stoffel Vandoorne esetében jár majd rajtbüntetéssel, de a Honda ezt így is tervezte korábban, hogy ebben az időben cserélik a belgának a komponenseket. Vandoorne-nak ez 35 rajthelyes büntetésként jelentkezik majd, ez a hazai nagydíján fájó lehet, bár kérdés, hogy ezen a lóerőszomjas pályán milyen esélyei vannak jelenleg a McLarennek.

A belga pilótának az összes összetevőt cserélik az autójában, Fernando Alonso azonban próbálja elkerülni a rajtbüntetést, így neki csak bizonyos részegységeket cserélnek a hétvégén. A Honda fogalmazása szerint Vandoorne a Spec 3.6-os változatot, Alonso a 3.5-öst használja majd, mindkettő erősebb, mint legutóbb.

A Spec 3.5 és 3.6 erőforrás láthatóan jobb lesz, mint elődje?


„Mind Fernando, mind Stoffel fejlesztett erőforrással áll majd rajthoz a hétvégén. Sajnos Stoffel esetében ez rajtbüntetést is von maga után, de nagyon fontos számunkra, hogy élesben is bevessük új fejlesztéseinket olyan hamar, ahogy csak lehetséges” – nyilatkozta Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője.

„Pozitív, hogy ilyen hamar újabb lépést tehetünk meg előre és a szezon hátralevő részében is igyekszünk ezt a tempót tartani” – utalt a Honda jelenlegi nagyon agresszív fejlesztési terveire, amivel még számos komoly újítást terveznek az idei szezonra is. Hasegawa azt is elmondta, hogy taktikailag a rajtbüntetéseket nagy motorerőt igénylő pályákra igyekeznek időzíteni, hogy elkerüljék a nekik jobban fekvő pályákon, mint például Szingapúr.

Napokon belül megtudjuk, mire megy új belsőégésű motorjával a Honda.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: