DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Elkerülheti a Ferrari a büntetést a turbó miatt?

Ha új turbóegységet helyeznek Raikkönen vagy Vettel autójába, a versenyzők rajtbüntetést kapnak. A technikai igazgató arról is beszélt, hogy az év közbeni szabálymódosítások vetették-e vissza a csapatot.

A szezon korai szakasza óta sokan fejtegették, hogy Sebastian Vettel szezonja a turbófeltöltőkön úszhat el. A német ugyanis – akárcsak csapattársa, Kimi Raikkönen – az idény felénél a negyedik elemet használja már az erőforrás szóban forgó komponenséből. A régebbi, még működőképes turbók újból behelyezhetők az autóba, de ha a Ferrari egy még használatlan, ötödik elemet épít be, az tízhelyes rajtbüntetést von maga után. Mattia Binotto technikai igazgató szerint azonban kihúzhatják az idény végéig.

„Bizonyosan valamelyest aggodalomra ad okot az a tény, hogy szezon elején voltak turbóhibáink, ezért már korán ki kellett cserélnünk őket, és megkezdeni a harmadik, majd negyedik turbót” – mondta a csapatvezetők sajtótájékoztatóján Binotto pénteken. „Ugyanakkor megbízhatósági módosításokat hajtottunk végre a későbbi turbókon, jelen pillanatban pedig jól teljesítenek. Jelenleg rendelkezésünkre áll a teljes készlet a megkezdett turbókból, és tudjuk, mennyi távot bírnak ki. Ezért rotáljuk őket, célunk pedig az, hogy a szezont a jelenlegi készlettel tudjuk befejezni.”



A közelmúltban szakírók foglalkoztak azzal, hogyan hatottak a szezon közbeni szabálymódosítások a Mercedes és Ferrari teljesítményére – mi is írtunk arról, mi állhat az olasz istálló visszaesésének hátterében –, Binotto azonban egyszerűen a pályák karakterisztikájával és fejlesztések hatékonyságával magyarázza az ingadozást.

„Minden verseny más, mint a többi. Év elején valahol mi voltunk versenyképesebbek, valahol a Mercedes. Például Bahreinben az időmérőn szárnyaltak, a futamot viszont mi nyertük. Nem hiszem, hogy megállapítható egyértelmű tendencia. A fejlesztés bizonyosan fontos, ezt pedig versenyről versenyre kell végezni. Még sok futam van hátra, a szezon felénél járunk. Nem hiszem, hogy bármi indokolná, hogy trendről beszéljük. Arról az olajégetéses ügyről sem gondolom, hogy a Ferrarira irányult volna, ami pedig a padlólemezt illeti, nem érzem, hogy hatással lenne teljesítményünkre” – beszélt a két fontos korlátozásról, amely szakértők szerint közreműködött a Scuderia formahanyatlásában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: