Fernando Alonso egy teljesen új fejlesztésű, harmadik generációs Honda-erőforrást próbált Bakuban a pénteki napon és úgy tűnik, mindenképpen előrelépést jelent, igaz, még mindig nagy a lemaradás. Azonos leszorítóerővel Stoffel Vandoorne a régebbi verziójú Hondával 312 km/h-ra volt képes az egyenesben, míg Alonso az új fejlesztéssel 327-t sajtolt ki.
Szignifikáns a különbség, bár vegyük ide Esteban Ocon Force India-Mercedesét, aki a napi csúcsot 354 km/h-val állította fel, így még bőven van hova javulnia a japánoknak. A fejlődés jelei ellenére Alonso is visszavált szombattól a régebbi variánsra. A McLaren csapatfőnöke cáfolta azt, hogy a spanyol pilótának motorhibája lett volna a második szabadedzésen, pedig minden jel arra mutatott.
„Nem, ez most nem motorhiba volt, a sebességváltó szállt el a versenyautóban” – igazította helyre a kétkedőket Eric Boullier, aki kitért a Hondával való kapcsolatra is. „Az, hogy helyrehozhatatlan lenne, csak puszta feltevés, nem ez az igazság. Mindkét vállalat nagyon keményen dolgozik, hogy oda kerüljünk, ahol szeretnénk lenni. Van némi súrlódás, de a média bolhából elefántot csinál” – védte meg a japán motorgyártót Boullier.
„A Honda elkötelezettsége a McLaren iránt most is tökéletes, csak a teljesítményben van hiány. De megvannak a forrásaik a javuláshoz. Jelenleg csak a teljesítmény mértékében kell javulniuk, egy lépést előre, egy nagy lépést” – zárta nyilatkozatát a McLaren csapatfőnöke.