DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Honda pénze már nem ellensúlyozza a veszteségeket

Úgy tűnik, elhárult az utolsó akadály is a McLaren és a Honda különválása elől. Az utóbbi években annyit veszítettek a wokingiak, hogy ezt már a japánok pénze sem pótolhatja.

A McLaren számára úgy tűnik, már semmilyen módon nem üzlet a Honda partnereként tovább dolgoznia a jelenlegi körülmények között, most már pénzügyileg sem éri meg az istállónak. A McLaren első embere, Zak Brown ismerte el, hogy ha pénzügyi döntést hoznának, az a Hondával való szakítást jelentené.

A Honda a motorszállításon kívül befektetőként is jelen van a McLaren istállóban, ám ezek a milliók sem ellensúlyozzák már az elveszett pénzdíjakat és szponzori pénzeket. Hét futam után még mindig pont nélkül áll a McLaren az idei szezonban, egyrészt a borzasztóan gyenge motorteljesítmény, másrészt a csapnivaló megbízhatóság miatt. Az utolsó szeg a koporsóban vélhetően Alonso pontszerző helyről való kiesése volt Kanadában két körrel a vége előtt, ismételten motorhiba miatt.

Alonso a Mercedes-erőforrással valószínűleg maradna a McLarennél


A hírek szerint a McLaren már keresi a Hondával való szakítás legfinomabb lehetőségét és a Mercedes-erőforrásokra való visszaváltást, többek között azért is, mert így jó eséllyel megtarthatják vezérpilótájukat, Fernando Alonsót. „Véleményem szerint ez már üzleti döntés is. A Honda-szerződés is az, biztos vagyok benne, hogy sok csapat örülne egy ilyen kontraktusnak” – kezdte elemzését Zak Brown csapatigazgató.

„Dokumentálható, mennyire irtózatosan sok pénzt veszítünk azzal, hogy mindenféle díjazástól elesünk, valamint régebbi szponzoraink is átálltak más csapatokhoz. Támogatókat különböző módon veszíthetsz. Van, aki elhagyja a sportot, vannak, akik simán másik csapathoz mennek át, tehát nem a sporttal van bajuk, hanem a csapatunkkal” – folytatta a veszteségek ismertetését a csapatigazgató.

„Az utóbbi néhány évben többet vesztettünk, mint az azt megelőző évtizedben. Ha osztunk-szorzunk, akkor szép lassan kijön, hogy a Honda befektetői pénze már nem ellensúlyozza az elvesztett összegeket, több a veszteség” – zárta gondolatait Brown. Ez vajon az a nyilatkozat, ami végleg elindítja a McLaren és a Honda szétválását?

Ha a McLaren valóban szakít a Hondával, a japán gyár akkor sem marad érdekeltség nélkül a Formula-1-ben, mivel a Sauberrel nemrég írt alá motorszállítói szerződést 2018-ra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: