Sokkal gyorsabb autók
Az idei szabályváltozásokkal – amelyek esztétikailag is vonzóbbá tették a versenygépeket – a cél öt másodperces gyorsulás volt a 2015-ös szezon eredményeihez képest. Kijelenthető, hogy ezt nagyjából sikerült elérni, habár az eredmények pályafüggőek. A gpupdate.net számításai szerint a pole-pozíciós köridő átlagosan négy másodpercet javult két évvel ezelőtthöz képest. A versenyek leggyorsabb körében nagy a szórás, 3,2 másodperc gyorsulástól (Oroszország) egészen 6,9-ig (Kína).
Kétesélyes vb-csata
Nem egy merész állítás, hogy az idei év világbajnoka a Ferrari vagy Mercedes lesz: előbbi hatékony gumikezelésével és versenytempójával hívta fel a figyelmet, míg a Mercedes az időmérőkön tudott ütőképesebb lenni, legalább Szocsiig. Az sem elrugaszkodott megállapítás, hogy a címért minden bizonnyal Sebastian Vettel és Lewis Hamilton fog megküzdeni.
Túlsúlyban a finnek
A két élcsapat négy versenyzőjéből kettő Finnországból érkezett: Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas fényes eredményekkel bővíthetik a Formula-1-ben amúgy is sikeres nemzet dicsőséglistáját, igaz, istállójukon belül mindketten a kevésbé esélyesnek számítanak. Bottas azonban még okozhat meglepetéseket, a Mercedesnél mindössze négy versenybe telt megszerezni első futamgyőzelmét.
A Red Bull a messzeségben
Jelen állás szerint a Red Bull a konstruktőri harmadik helynél se rosszabbra, se jobbra nem számíthat. Max Verstappennek sikerült összehoznia egy dobogós pozíciót Kínában, de a csapat lemaradását hangsúlyozza, hogy ezt is 45 másodperc hátrányban érte el. A bikások szerencséjére már a Spanyol Nagydíjon érkezik az új karosszéria, majd a Renault fejlesztett motorja is – igaz, a friss hírek szerint az ígért kanadai bevetésnél később.
A szoros középmezőnyben a stabil teljesítmény a fő
A Force India mind a négy versenyen kettős pontszerzést ért el, ennek köszönhetően már most szilárdan állnak a konstruktőri negyedik helyen. Pedig gyors a Williams és a Haas is: előbbiek azonban kizárólag Felipe Massa pontjaira támaszkodnak, mivel Lance Stroll az újoncok problémáival küzd, és sima versenye még nem volt, a lépés pedig nem akar kijönni az amerikaiaknak sem. Eközben a háromszor Q3-ban járó Renault sokat fejlődött második szezonjára, és számolni kell a Toro Rossóval, amely előkelő hatodik helyen áll a pontversenyben. A faenzaiak némileg visszaestek az első két nagydíj után, de egy nekik kedvező pályán újra beleszólhatnak a csatába.
A Sauber messze mindenkitől
A mezőny leggyengébb csapata a svájci istálló: a Manor kiszállásával elveszítették korábbi egyetlen ellenfelüket, a vélt előrelépés pedig nem valósult meg – az egyéves Ferrari-motor az ellen szólt, hogy ez később meg fog történni. Az Orosz Nagydíjon kiderült, hogy a csapatot még a McLaren is legyőzi, ha egyik narancssárga autónak kivételesen sikerül a célba érés. Alonso és Vandoorne összeadva nyolc próbálkozásából eddig ez kétszer jött össze a Honda szenvedő partnerének.