DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

McLaren: Mélyre kell ásni, de az autó egyértelműen jó

Nagy talány a McLaren-Honda két tesztnapon mutatott teljesítménye. Kedden alig akart menni az autó (megint) motorhibák miatt, másnap pedig szárnyalt. Az időeredmény pedig hatalmasat javult.

Stoffel Vandoorne a szerdai tesztnapon 82 kört tudott megtenni Bahreinben, ami több, mint amit az első három versenyen összeadva teljesíteni tudott. A versenyautó hibátlanul működött és ez azonnal meglátszott a köridőkön is. Elég arra gondolni, hogy a nagy hőségben is jobb időt futott Vandoorne, mint az időmérőn. Az pedig, hogy csak nyolc tizedre volt Bottastól egy óriási kilométerhiányban levő McLarennel, azt mutatja, hogy az autóban hatalmas potenciál rejtőzik, de eddig az erőforrás sorozatos hibái miatt ezt egyszerűen nem tudták pályára vinni.

A McLaren és a belga pilóta számára is az okozza a legnagyobb talányt, hogy miért van az, hogy egyik nap jól működik a versenyautó, a másik napon pedig szinte el sem indul. A keddi tesztnapon Turvey alatt már az első installációs kör során súlyos gond lépett fel, ami miatt szinte az egész tesztnap mehetett a kukába a motorcsere hosszú ideje miatt. Egy nappal később pedig Vandoorne-nal a McLaren idei messze legjobb tesztnapja következett, rengeteg megtett kör, sok beállítási variáció, komoly fejlődés. Érthetetlen, mivel a motor pontosan ugyanaz a specifikáció volt, mint ami egy nappal korábban két kör után megadta magát.

Vandoorne akkor lenne boldogabb, ha egyértelmű lenne a hibák pontos oka


Emiatt Vandoorne nem is érzi, hogy egy jól sikerült teszt után nagy ünneplést kellene csapni. „Nem egy ilyen nap kellene, hanem az összesnek ilyennek kellene lennie. Persze, ez csodálatos volt, de semmi garancia arra, hogy legközelebb is ilyen jól fog működni. Az ilyen napok előrevisznek, sokat javultunk, mindig így kellene lennie. Egyetlen nap alatt a beállítás terén nagyot léptünk előre, rengeteg különféle irányba indultunk el, ez kifejezetten hasznos volt, rengeteg alapvető dolgot tanultunk meg az autóról” – nyilatkozta a belga versenyző.

„Ki kell vizsgálnunk a problémák hátterét, mélyre kell ásnunk, hogy amikor megy, mitől megy, amikor nem, mitől nem. A versenyautó nagyon erős alapokkal rendelkezik, a karosszéria jól viselkedett és jól reagált a változtatásokra. Szerintem a következő néhány versenyen is kapunk új alkatrészeket, erősek leszünk. De a legnagyobb hátrányunk még mindig az erőforrás, reméljük, hamarosan az is továbbfejlődik” – zárta mondandóját Vandoorne.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: