DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Red Bull: Mi számít szabályos rajtbeállásnak?

Korábbi csapatfőnöke tanácstalanul áll Vettel esete előtt – szerinte világosan ki kellene mondani, hogyan kell felállni a rajtrácsra. Fél éve történt már egy hasonló eset.

A végül második helyet megszerző Sebastian Vettel látványosan nem a kijelölt rajtkockába állt fel a sanghaji futam felvezető körét követően: az autó fele kilógott onnan. Kisebb meglepetésre nem rendeltek el új rajtot a beállás miatt, és sokan szintén furcsállották, hogy bár Vettelt vizsgálták, nem kapott büntetést a történtekért. A rivális Red Bull feje, Christian Horner – a ferraris egykori csapatfőnöke – szerint tisztázni kellene, mi számít szabályos pozíciónak, és mások megismételhetik-e a jövőben.



„Úgy emlékszem, hogy már korábban is beszéltünk erről. Jó lenne egyértelműsíteni, mert nyilvánvaló, hogy mit akart, a pálya száraz részére kerülni. Ezért ki kellene mondani, hogy a versenyzőnek kötelező-e a rajtkockából indulnia vagy nem” – idézi Hornert az ESPN oldala. „A vonal számít csak, vagy a rajtkocka? Emlékszem, hogy volt erről szó, bár az is kétségtelen, hogy ő nem szerzett vele előnyt. Egyszerűen jó lenne, ha tisztán látnánk.”

A kérdés a tavalyi Japán Nagydíjat követően is felmerült. Akkor, a szintén nedves pályás futamon Daniel Ricciardo autójának jelentős része lógott ki a rajtkockából (bár kevesebb, mint most Vettelnél), ez pedig kiváltotta Lewis Hamilton rosszallását – erre az esetre célozhatott Horner. A Mercedes pilótája a szabályok szürke zónáira hívta fel a figyelmet, és arra, hogy ha Ricciardo pozíciója szabályos, idővel minden autó össze-vissza fog felsorakozni a rajtrácsra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: