DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Sauber: Wehrlein nem a sérülése miatt hiányzik

Nem egy pletyka szárnyra kapott a második hétvégét is kihagyó Pascal Wehrlein körüli hallgatás miatt. A csapatfőnök végre tiszta vizet öntött a pohárba, és elmondta, mikor várják vissza a német F1-est.

Az, hogy Pascal Wehrlein, a Sauber új pilótája nem versenyzett az Ausztrál Nagydíjon, érthető eset volt: a 22 éves német a pénteki edzésnapon szembesült azzal, hogy a melbourne-i pályán még nem áll készen egy versenytáv levezetésére az új generációs autóval, ezért visszalépett a szerepléstől.

Annál rejtélyesebbek Kínából való távolmaradásának körülményei, amelynek mi is szenteltünk egy cikket: miért nem volt elég további két hét a felkészülésre, miközben helyettesének, Antonio Giovinazzinak is kevés ideje jutott rá, mégsem adódott fizikai problémája? Miért nem utazott el egyáltalán Sanghajba? Lehet, hogy a januári RoC-on elszenvedett sérülése komolyabb, mint mondták, vagy ahhoz van köze az ügynek, hogy Wehrlein a Mercedes kötelékébe tartozik, míg Giovinazzit a motorpartner Ferrari adta kölcsön?



„Ami az orvosi perspektívát illeti, már akkor megkapta az engedélyt a versenyzésre, mikor a teszten autóba ülhetett. A továbbiakban már csak az a kérdés, mennyire fitt. Ő mindenképpen száz százalékon akar teljesíteni a verseny elejétől a végéig” – tisztázta az F1Fanaticnek Monisha Kaltenborn csapatfőnök, hogy nincs szó a sérülés következményeiről. „Korábban orvosok és mások is elmondták, mekkora kihívás lesz ezeket az autókat vezetni, most pedig a versenyzőktől is ugyanezt halljuk. Teljes gázzal dolgozik az erőnlétén.”

Kaltenborn megismételte, amit a Sauber felől már korábban hallottunk: Wehrlein Bahreinben vagy Oroszországban foglalhatja vissza helyét. „A célja és a mi célunk is az, hogy a leghamarabb újra az autóban legyen. Ideális esetben a következő versenyen, de ha mégsem, akkor az azutánin. Egyértelmű, hogy ő a másik versenyzőnk, ez pedig nem is fog változni” – reagált arra a spekulációra, mely szerint a pilótacsere végleges is lehet.

„Hirtelen kellett döntenünk a cseréről. Antonio vezetett már nálunk az első teszten Barcelonában, ám az az autó összehasonlíthatatlan a mostanival. Ennek ellenére jól sikerült az edzése, futama, nem volt semmilyen gond vagy dráma, nagyon jó hatást tett ránk” – beszélt Kaltenborn Giovinazzi teljesítményéről. Az olasz hasonló helyzetben van most is, mint akkor, hiszen a törlések miatt ezúttal is nélkülöznie kell az értékes pénteki edzésidőt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: