A francia pilóta peches volt Melbourne-ben és nem sikerült pontokra váltania a Haas istálló fennállásának legjobb időmérő edzését (6. rajtkocka), ám az autója teljesítménye vitán felül kiváló volt, az egyensúlyát és a benne rejlő potenciálit is figyelembe véve.
„Az autó remek volt az első körtől kezdve. Sajnos nem sikerült célba érnünk, de imádkozunk, hogy ugyanolyan gyors legyen Kínában, mint amilyen Ausztráliában volt. De ez a kisebbik probléma. Nem igazán élvezném, ha mondjuk a 15. helyen befejeznék egy nagydíjat, sokkal jobb, ha folyamatosan a legjobb tízben harcolok, több kiugróan jó eredményem van, időnként adódik csak probléma a versenyautóval, főleg inkább a szezon elején, ez nem nagy dolog” – elemezte a helyzetet Grosjean.
A Haas francia pilótája egy saját rekordot is tart Kínában, eddigi öt rajtjából háromszor pontot szerzett - ráadásul mindannyiszor a legjobb 10-ből startolhatott. „Sanghaj nagyon különös pálya, a szezon első felét tekintve eléggé eltér a többi aszfaltcsíktól. Az első abroncsoknak kimondottan jól kell működniük, mert az autó erősen terheli az elejét” – folytatta nyilatkozatát a Haas-pilóta.
„Sanghajban előzni egyáltalán nem lehetetlen. A hátsó hosszú egyenesben a DRS igencsak segíti az előzéseket. Általánosságban, ha az autó jó az időmérőn, a versenyen is egész jónak kell lennie. Ha nem, akkor a versenyen is szenvedni fogsz. Ezért is kell az első 10-ben végeznem az időmérőn. Az egyes kanyart pedig kimondottan szeretem, teljes gázzal kezdjük, a végére pedig egészen kettesig visszaváltunk. Ez annyira hosszú kanyar, hogy komoly különbséget is ki lehet autózni, mire végigérünk rajta. A hátsó egyenes előtti jobb kanyarban pedig meg kell próbálni minél előbb a gázra lépni, mivel utána 1,5 kilométeren át csak egyenesen megyünk” – elemezte a pályát Romain Grosjean.