Keith Collantine F1-es szakújságíró egyáltalán nem hiszi, hogy előre oda lehet adni a világbajnoki címet a Mercedesnek idén is. Sokan csak legyintenek egyet az első két szabadedzés végeredményét nézve, hogy az ezüst autók megint felfalják a riválisokat bő fél másodperccel körönként. Lewis Hamilton fölénye eddig igen szembetűnő, különösen ahhoz képest, hogy két hete még az olasz istálló vert ennél többet is rájuk.
Az újságíró szerint ez azért nem várható, hogy tendencia lesz a teljes szezon során. Minden azon múlik, mennyi tartalék maradt az autókban az időmérőre, illetve, hogy a többi versenyhelyszínen a riválisok milyen extra beállításokkal tudják kiaknázni autójukban rejlő potenciáljukat. A Mercedes képes lesz még feljebb tekerni az erőforrást, ahogy a tavalyi időmérőkön sikerült? Hamilton Malajziában elszenvedett motorhibája óta kicsit óvatosabbra vette a Mercedes és inkább a megbízhatóság irányába változtatott az erőforráson.
Mi lehet a Ferrari kezében még? Romain Grosjean, a Haas-Ferrari versenyzője a tesztek után kijelentette, hogy egészen az időmérő edzésig nem tekerik fel a motor teljesítményét. Tekintve, hogy a francia pilóta így is viszonylag könnyedén lett nyolcadik az első napon, reményt adhat a Ferrariért szorítóknak. A 2017-es specifikációjú Ferrari motorjával kényelmesen utasította maga mögé a Mercedestől erőforrást vásárló csapatokat (Force India és Williams). Vélhetően a Ferrari istállónál még jobban szuperálhat az az idei motor. Vagy a Haas épített idénre egy szuper jó autót, vagy a Ferrarinál maradtak ütőkártyák a kézben.
Valószínűleg erre a futamgyőzelemre jóval nagyobb eséllyel pályázik a Mercedes, de a kettős győzelem jelenleg nehezebbnek tűnik, mint tavaly olyan sok alkalommal történt. Ha Bottas legjobb szektorait összeadjuk, minimálisan Vettel előtt lehetett volna – jelen állás szerint. Az is elképzelhető, hogy két külön beállításon volt a Mercedes, amit ma éjjel összevetnek a mérnökök.
Ha mégis összejön az Ezüst Nyilaknak a kettős siker, akkor se írjuk le végleg a Ferrarit, hiszen Melbourne rendre a Mercedesnek fekszik jobban évek óta, a Ferrarinak kevésbé. 2015-ben a nyers tempóban (a köridőket tekintve) a Ferrari 1,64%-os lemaradásban volt Ausztráliában, mégis nyertek abban az évben három futamot. A mai köridőket nézve ez a lemaradás 0,65%, ez is biztató lehet az olaszok számára. Igaz, mindig meg kell említeni, hogy ezek csak szabadedzések voltak így pénteken.
A Red Bull gyengébben kezdett, több, mint egy másodperccel maradt el Hamilton mögött. Számukra az lehet a biztató, hogy a Renault elmondása szerint a motorhibákat megoldották az elmúlt két hétben. Vajon mennyire tudják ők is feltekerni az erőforrást, további extra lóerőket nyerve? A másik faktor pedig az eső lehet, ami holnap, ha valóban megérkezik az időmérőre, teljesen felboríthatja az erőviszonyokat. Tavaly Monacóban a Red Bull nagyon jól futott esőben. Igaz, Collantine szerint a csapadék tekintetében csökkent az esély a legújabb előrejelzések szerint.