DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Williams új guruja visszatér az „iskolába”

Paddy Lowe nemrég hivatalosan is a grove-i F1-es alakulat technikai igazgatója lett - a szakember 1993-ban hagyta el az istállót a McLaren kedvéért, és már nagyon várja, hogy megkezdje az érdemi munkát régi-új helyén.

Nagy volt a jövés-menés műszaki téren az F1-ben az elmúlt hónapok alatt, többek között a Mercedes sikereinek egyik kovácsa, Paddy Lowe is elhagyta a győztes hajót, hogy egykori csapatát, a Williamst segítse technikai igazgatóként. Az 54 éves szakember 1987 és 1993 között három egyéni világbajnoki címhez segítette hozzá a grove-iakat, aztán a McLarenhez igazolt, ahol egészen 2013-ig tevékenykedett. A Williams idén arra készül, hogy ismét utat törjön magának az élcsapatok közé, s noha egy fecske nem csinál nyarat, Lowe-vel az oldalukon pedig minden reményük meg is van erre.



„Nagyon örülök, hogy visszatérhettem a Williamshez, ahhoz a csapathoz, ahol elkezdtem Forma-1-es karrierem” – idézte az F1i.com a mérnököt. „Nagyon sok tehetséges emberből áll a csapatunk, két olyan pilótával, akikkel nem dolgoztam még korábban, ezért nagyon várom már, hogy elkezdődjön a szezon Melbourne-ben. Az, hogy visszatérünk a paddockba a téli szünet után, kicsit olyan, mintha ismét az iskolapadan ülnénk. Mindenki felkészült a szezonra, ismét találkozunk a barátainkkal, és új arcokat ismerünk meg.”

Lowe még most is hatalmas érzésnek tartja, amikor az autók első alkalommal pályára gurulnak a nyitóhétvégén. „Úgy vélem, az időmérő egy órája a legizgalmasabb és a legintenzívebb része az egész szezonnak, hiszen itt oszlik el a tesztek alatt látott köd, és mindenkinek oda kell tennie magát. Csakis akkor fogjuk látni valójában, hogy a versenyzők és a csapatok hogyan teljesítenek, és itt kapjuk meg az ízelítőt abból, hogy mi várhat ránk a szezon során.”

A szakember nagyon kíváncsi arra is, hogy a pilóták hogyan fognak szembeszállni a nehezebb autók jelentette kihívásokkal Melbourne-ben. „A verseny mindig izgalmasabb a szokásosnál, a nagyobb számú incidens és műszaki meghibásodás miatt. A rajongók mindehhez lelkesedésükkel járulnak hozzá, sokan a világ távolabbi részeiről is ellátogatnak ide. Ami a technikai szempontokat illeti, az idei versenyre választott abroncsok nem csak szélesebbek, hanem lágyabbak is – Melbourne-ben először vetjük be az ultralágy gumikat. Szinte biztos, hogy rekordok fognak dőlni köridők tekintetében, a versenyzők pedig valószínűleg fáradtabbak lesznek annál, amit az elmúlt években megszokhattunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: