DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az F1 új tulajdonosa jó hírrel szolgált a Hungaroringnek

Több szó esett már a múltban arról, hogy a sportág új többségi tulajdonosa milyen újításokkal szeretné feldobni a sportágat, egyik legutóbbi nyilatkozatuk a Magyar Nagydíjnak is nagyszerű hír.

Bár Bernie Ecclestone uralma alatt jelentősen átalakította a versenynaptárat, főleg ázsiai futamokkal lecserélve a régebbi helyszíneket, utolsó üzletében azonban mégis egy európai versenynek segített: 2018-tól ugyanis ismét lesz Francia Nagydíj, méghozzá a Paul Ricardon, ahol korábban tizennégyszer csaptak össze a Forma-1-es pilóták. Több helyszín azonban anyagi nehézségekkel küzd: Silverstone a penge élén táncol, Hockenheim pedig kimarad az idei naptárból, de a Liberty Media eltökélt szándéka, hogy megállítsa a tendenciát.



„A pályák mindig is jöttek-mentek” – nyilatkozta az cég első embere, Greg Maffei. „Az azonban negatív, hogy az olyan nyugat-európai pályák, melyek közel állnak a szívünkhöz, mint például Németország, kiesnek. De vissza szeretnénk hozni, és ott van a Ricard-pálya Franciaországban, ahol korábban is versenyeztünk. Az F1 bölcsőjének Franciaország és Anglia számít, és hiszünk benne, hogy sikerül megőrizni ezeket a versenyeket, valamint a német pályát a naptárban, mert izgalmas és mindenkinek hasznot hozó eseményekről van szó.

Maffei kiemelte, hogy a régebbi versenyek promóció terén tanulhatnának az újabbaktól. „Ezeket a futamokat sokkal impozánsabbá és kifizetődőbbé kell tenni a promóterek számára. Vegyünk csak példát Mexikóvárosról, Szingapúrról, Abu Dhabiról, és ezeket a gyakorlatokat vigyük el a tradicionális pályákra, melyeknek talán nincsenek meg a kellő anyagi forrásaik, ahogyan jelenleg izgalmas termékük sem” – mondta az üzletember, aki a Magyar Nagydíjat nem említette meg, de mivel továbbra is komoly szerepet szánnak az európai pályáknak a Liberty-nél, a mi Hungaroringünk is remek hagyományőrző helyszín lehet a jövőben.

Ennek ellenére Maffeinek nincsenek kétségei azzal kapcsolatban, hogy a naptár bővítése káros lenne az F1-re. „21 verseny 21 országban még korántsem ér el mindenkit” – mondta az amerikai. „A jelenlegi célcsoportunk a közepesen keresőktől a gazdagokig terjed, de ezt ki szeretnénk terjeszteni. A piramis tetején ülünk, gazdag fogyasztói bázissal, de van lehetőségünk a bővítésre. Fogyasztóink elérésének azonban nem kell olyan mélynek lennie, mint az USA-ban a NASCAR esetében.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: