DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

„F1 az USA-ban? Lepkefing!”

Ezek a szavak nem más, mint a sportág többségi tulajdonosa, a Liberty Media első emberének száját hagyták el a minap, utalva a száguldó cirkusz egyesült államokbeli jelenlétére.

Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója vezényelte az F1-be történő bevásárlást, s bár konkrét szerepe nincs a sportágban, minden szál az ő kezében fut össze. Az amerikai üzletember nemrég úgy vélekedett, hogy a száguldó cirkuszban sokkal nagyobb kihívásokkal találkoztak, mint azt előzetesen remélték, most pedig a Morgan & Stanley San Franciscói technológia- és médiakonferenciáján adott a világnak egy olyan nyilatkozatot, melyben jelentősen ledegradálta a Forma-1 tengerentúli jelentőségét. „Az USA, hogy is mondjam, lepkefing, egy nagy semmi” – idézi a Forbes Maffeit.



„A lehetőség ott van, különösen ami a számokat illeti, és itt most egyáltalán nem a pénzről van szó. Nagyon alacsonyan van a népszerűség. Ez az NBC területe – nem a fő NBC-é, hanem a sportcsatornájuké” – említette meg Maffei a Forma-1-et az amerikaiak számára közvetítő kábelcsatornát. „Nem hinném, hogy rövid távon terjeszkedést fogunk tapasztalni, mert mindennek ára van.”

Az üzletember az NBC által a közvetítési jogokért fizetett három millió dollárról úgy véli, túl kevés, amely az F1 relatíve alacsony, USA-beli népszerűségét is magával hozhatja. „Nagyon sok mindennek kell még történnie ezen a téren. Először is szenvedélyt, és közönséget kell teremtenünk, másodsorban pedig a versengésre kell helyeznünk a hangsúlyt. Mi történik Nagy-Britanniában? Ott a Sky és a BT, de a beIN is egyre erősebb. Arra van szükség, hogy minél többen érezzék fontosnak a témát üzletük szempontjából, így pedig remek eredményeket fogunk kapni. Persze nekünk is felelősségünk, hogy jó terméket állítsunk elő, de a piacokon létrejövő versenyképes környezet is lényeges.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: