DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Giovinazzi lesz a következő olasz F1-es?

Decemberben nevezték ki a Ferrari tartalékjának, azóta pedig első hivatalos tesztjén is túlesett: Antonio Giovinazzi szerint a sportágnak szüksége lenne már olasz pilótára, és örömmel jelentkezik erre a feladatra.

Olaszország számára keserűen alakul ez az évtized: 2011 óta nincs versenyzőjük a rajtrácson, ami örökkévalóság egy hozzájuk mérhető múltú Formula-1-es nemzet számára. A legnagyobb esélye jelenleg, hogy a közeljövőben a száguldó cirkusz rajtrácsára kerüljön, a GP2 ezüstérmesének, Antonio Giovinazzinak van, akit tartalékpilótájának nevezett ki a Ferrari, a Sauber színeiben pedig két napot vezetett a barcelonai teszten.

„Úgy vélem, hiányzik egy olasz versenyző. Egy kis lépés azonban már történt, mivel harmadik számú pilóta lettem, és hivatalos Formula-1-es teszten vehettem részt” – nyilatkozta a gpupdate.net-nek a 23 éves pilóta. „Most igazán keményen kell dolgoznom azért, hogy elérjem a célom, ami természetesen az, mint bármelyik másik versenyző számára: megérkezni a Formula-1-be. Tudjuk, hogy a (pénzügyi) helyzet milyen bonyolult Olaszországban, de mindent megteszek azért, hogy a lehető leghamarabb elérjem.”



Vitantonio Liuzzi és Jarno Trulli voltak a rajtrács utolsó olasz versenyzői, a 2012-es keretbe azonban már egyikük sem fért be: a zöld-fehér-piros színeket képviselő pilóták 1969 óta tartó szériája tört meg, és akkor kevesen hitték Itáliában, hogy még 2017-ben sem fog megérkezni az utánpótlás.

Pedig az alacsonyabb szériákban Giovinazzi előtt is születettek biztató eredmények, az áttörés azonban egyik ígéretesnek tűnő pilótának sem sikerült. Davide Valsecchi lett az első a GP2-es bajnokok sorában, akinek nem sikerült az F1-ig vinnie, pedig 2013-ban a Lotus tartalékpilótájaként neki kellett volna megkapnia a hátfájás miatt távolmaradó Kimi Raikkönen helyét – a befutó azonban a tapasztaltabb Heikki Kovalainen lett.

A Formula-3-at még fölényesen nyerte Raffaele Marciello, a GP2-ben azonban már nem sikerült kiemelkedően bizonyítania. A Ferrari közbenjárására több nagydíjhétvégén is vezetett a Saubernél, de itt megtorpant. Egy másik Ferrari-pártfogolt, Antonio Fuoco tavaly szezon közbeni teszten vezetett F1-es versenygépet. A 20 éves pilóta azonban még csak idén készül első GP2-es szezonjára, és bár gyors, a Ferrari akadémiájában nála ígéretesebbnek tűnő pilótákat is találunk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: