A Formula-1-ben motorszállítóként, majd önálló csapatként legutóbb 2000 és 2009 között szereplő BMW újbóli csatlakozása múlt héten merült fel pletykaszinten: a McLaren autóipari részlegével közös projekten dolgoznak, az együttműködést továbbgondolva pedig egy spanyol lap arra jutott, hogy a jövőben F1-es motort készíthetnek, mely a Hondát váltaná az istálló autóiban. A McLaren rögtön cáfolta a feltételezést, kiemelve, hogy sokan összekeverik az utcai autók részlegét a versenycsapattal. Hétfőn a BMW is reagált.
„Amikor 2009-ben úgy döntöttünk, hogy kiszállunk a Formula-1-ből, a vállalat hosszú távú stratégiai döntését hoztuk meg” – válaszolt a gyártó az Autosport lap megkeresésére. „Az F1-re fordított erőforrásokat alternatív hajtáslánc-megoldások kutatás-fejlesztésére akartuk átcsoportosítani, és így is tett a BMW. Az elektromos mobilitás terén sikerült a vezető prémium autógyártóvá válnunk. Követjük a motorsport világának fejlődését, de jelenleg nem tervezzük a Formula-1-be való ismételt csatlakozást.”
A BMW jelenleg a DTM-ben és GT-versenyzésben szerepel, 2018-ban visszatérnek Le Mans-ba utóbbi kategóriában. Emellett a Formula-E-ben is van érdekeltsége, az Andretti csapat partnere, a 2018-19-es szezonban pedig gyártóként csatlakozhat az elektromos szériához.
Az Autosport értesülései szerint a BMW és az F1-hez való csatlakozástól korábban elzárkózó Ford mellett a Toyota sem érdeklődik a királykategória után, hiába bízik abban az FIA és az új tulajdonos, a Liberty Media, hogy a 2020-tól esetlegesen változó motorformula autógyárakat vonz a sportba.