DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

A Williams beismerte, amit csak kevesen szoktak

Szinte készpénznek vezető, hogy a Williams nem fogja visszaelőzni a Force Indiát az F1-es konstruktőri negyedik helyért Abu Dhabiban, technikai igazgatójuk pedig elmondta, mi lehet lemaradásuk fő oka.

2017-ben új technikai szabálycsomag lép érvénybe, amely a mezőny kisebb és versenyképtelenebb csapatai úgy várnak, mint a messiást. Közöttük van a Williams is, akik éppen a legutóbbi módosítás, a hibrid éra kezdetén tudtak élen teremni, azóta viszont folyamatosan csúsztak visszafelé az erősorrendben. Amíg az első két évben harmadik helyet sikerült összehozniuk, idén negyedik erőnek tűntek, de az évad nagy részében a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari mellett a Force Indiával sem tudták felvenni a versenyt. Pat Symonds szerint ennek oka a szabályok értelmezésében keresendő.



„Ez olyasvalami, ami a munkánk része, néhány csapat azonban nagyon agresszíven állt hozzá, és sikereket is értek el olyan gárdákkal szemben, mint például a Williams” - idézte a gárda technikai igazgatóját az Autosport. „Mi folyamatosan és keményen dolgozunk azért, hogy elvégezzünk a munkánkat, de azt is tudom, hogy máshol vannak olyanok, akiknek az a feladata, hogy az ellenfelek autói után vizsgálódjanak, hogy megnézzék, mit rontottak el, aztán a szabálykönyvet értelmezve a saját hasznukra fordítsák azt. Amikor ezt mondom, nem arra gondolok, hogy csalnak, vagy hasonló. Azt gondolják ’tudom, hogy ez mit jelent, de mi a mondanivalója?’ A két dolog ugyanis sokszor nem ugyanaz.”

A sportág legutóbbi aerodinamikai változtatása idején, 2009-ben a Williams is azok között volt, akik kihasználták a dupla diffúzorok előnyeit, ennek következtében pedig a többi gárda rá volt kényszerítve arra, hogy megépítsék a saját megoldásukat. Symonds azonban úgy vélekedik, hogy jövőre nehéz lesz ilyen kiskapukat találni a szabálykönyvben. „Februárig csak szélcsatornás abroncsok lesznek az autón, így sokkal rövidebb a ’kihordási időszak’, mint 2009-ben. Azon az autón sokkal több időnk volt dolgozni, hiszen megállás nélkül használtuk a szélcsatornát, ahogyan a Toyota is, csak ők kettőt egyszerre. Jelenleg minden csapatnak csak 65 alkalma van arra, hogy használja őket egy év alatt, ami teljesen mássá teszi a helyzetet 2009-hez képest. Ez egyben azt is jelenti, ha valaki áttörést ér majd el, nehezebb lesz utolérni” - tette hozzá a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: