DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Két reménye maradt Gutierreznek

Az már biztos, hogy Esteban Gutierreznek szezon végén távoznia kell a Haas F1-es csapatától Kevin Magnussen érkezése miatt, így már csak két lehetősége van arra, hogy továbbra is a mezőny tagja maradjon.

A Brazil Nagydíj előtt beindult pilótapiaci lavina következében már csak három hely kiadó a 2017-es Forma-1-es rajtrácson: a Sauber még keresi Marcus Ericsson társát, a Manort illetően pedig csak annyi biztos, hogy Esteban Ocon távozik, de talán készpénznek vehető, hogy Pascal Wehrlein megtartja helyét, így ott is egy ülés tátong üresen. Mivel jövőre Kevin Magnussen lesz Romain Grosjean társa a Haasnál, Esteban Gutierreznek új ülés után kell néznie, így minden lehetőséget szeretne megragadni arra, hogy jövőre is a mezőny tagja legyen.



„Elég sok minden történik jelenleg, s mire Abu Dhabiba érek, talán tudni fogom, hogy mit fogok csinálni” - nyilatkozta Gutierrez a Motorsport.com-nak. „A két elérhető hely egyikére pályázok, meglátjuk, mivé forrja ki majd magát.” A Brazil Nagydíj vasárnapján hamar körbejárta az internetet néhány kép, melyen a mexikói pilóta volt látható a Sauber csapatfőnökével, Monisha Kaltenbornnal. „Találkoztam Monishával, minden rendben van közöttünk. Szereti a mexikóiakat, és valószínűleg szüksége is van rájuk, remek csapata van” - mondta Gutierrez, aki 2014-ban és 2014-ban versenyzett a Saubernél, ám keserű szájízzel távozott a csapattól. „Persze volt néhány félreértésünk a múltban, de ami történt megtörtént, a múlt már múlt. Mindig van lehetőség arra, hogy rendbe hozzuk a dolgokat, most pedig várunk, mi fog történni.”

Gutierrez elmondta, hogy addig szándékozik az F1-en kívül nézelődni, amíg be nem záródik minden ajtó előtte. „Elsődleges célom hogy a Forma-1-ben maradjak, hiszen itt még befejezetlen dolgaim vannak. Minden képességem megvan ahhoz, hogy itt legyek - furcsa, hogy ez papíron nem látszik, de nagyon ambíciózus vagyok.” A mexikói hozzátette, hogy ha mégsem kap ülést, akkor inkább más sorozatba igazol majd ahelyett, hogy egy csapat tesztpilótája legyen, mint volt az 2015-ben a Ferrarinál. „Nem szerepel a terveim között, hogy tartalékpilóta legyek, versenyezni szeretnék. Ezt szeretem csinálni, és ezt élvezem a leginkább.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: