DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Érdekes dolgot árult el Lauda a Mercedes motorgyártó-részlegéről

A Mercedes mindössze 2010-től vesz részt gyári erőkkel a Forma-1-ben, előtte viszont másfél évtizedig a McLaren partnereiként harcoltak a győzelemért - Lauda szerint ez meglátszott első éveikben.

A McLaren 1995-ben váltott Mercedesre a Peugeot erőforrásairól, a kooperáció pedig nagyon sikeresnek bizonyult, hiszen 1998-ban és 1999-ben, valamint 2008-ban is ők szerezték meg a világbajnoki címet. Annak ellenére, hogy a csillagos gyártó 2010-től már gyári csapatával vett részt az F1-ben, a McLaren három évig jobbnak bizonyult tőlük, és csak 2013-ban kezdődött meg a lejtmenet, amely a 2014-es szakításhoz vezetett.



A Mercedes motorgyártó-részlege Brixworth-ben mindössze negyven percre található a brackley-i főhadiszállástól, ennek ellenére sokkal nehezebben alakult ki a kapcsolat a két egység között. Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkörrel nem bíró elnöke csapathoz érkezésekor észrevette a diszharmóniát, és azonnali lépéseket sürgetett az együttműködés javítása érdekében. „Az ott készült motorokat sokáig csak a McLaren kapta meg, de aztán rájöttem, milyen nehézkesen megy a munka, hiszen a McLarennel sokkal könnyebben együtt tudtak dolgozni, mint Brackley-vel - legalábbis a motorokért felelős srácok ezt állították” - nyilatkozta Lauda az oe24.at nevű portálnak.

Az osztrák nem hitt a fülének, ezért a tettek mezejére lépett. „Azt mondtam: ’Megőrültetek? Itt és ott is Mercedes-csillag van, és hogy lehet, hogy az egyik ügyfelünkkel sokkal jobb a kapcsolat, mint a saját gyári alakulatunkkal?’” Lauda ezt követően Brackley-be ment, hogy egységgé kovácsolja a két részleget. „Ez volt az első fontos döntésem” - nyilatkozta a háromszoros világbajnok, lépései pedig kifizetődtek, ugyanis ma ez a Mercedes legnagyobb erénye ellenfeleivel szemben. „Nem a legjobb Mercedes-motor megépítésén fáradozunk, inkább egységként kezeljük az autót” - mondta Andy Cowell, a brixworth-i motorgyártó-részleg vezetője.

Lauda hozzátette, hogy Lewis Hamilton leigazolása volt a második legfontosabb lépés a Mercedes nagycsapattá válásában, melyet szintén ő készített elő. „Annyit mondtak nekem, hogy Schumacher és Rosberg” - utalt Lauda egy 2012-es igazgatótanács-ülésre, ő viszont visszakérdezett, hogy aláírták-e már Schumacherrel a szerződést, amire nemleges választ kapott. Ezt követően környékezte meg Hamiltont, akit sikerült a Mercedeshez csábítani 2013-tól. „Ez volt a másik fontos lépés, hiszen Rosberggel együtt mindent megnyertek, amit csak lehetett.” - tette hozzá az osztrák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: