A Mercedesek elsőségével záruló első három szabadedzés után már az időmérő elején úgy tűnt, hogy csökken annak esélye, hogy az Ezüstnyilakon kívül más is odaférkőzhessen a mezőny elejébe: Sebastian Vettel autója ugyanis felállványozva, és szétszerelve pihent a Ferrari bokszában, a csapattól származó információk szerint hidraulikai hiba miatt. Az utolsó tréninggel ellentétben teljesen száraz aszfalton kezdődött meg a száguldás, a mezőny pedig már a Q1 elejétől ellepte az interlagosi aszfaltcsíkot annak érdekében, ha esetleg mégis megérkezne az eső.
Alig telt el hat perc az edzésből, Sebastian Vettel teljes harci díszben pályára tudott hajtani, majd Kimi Raikkönen kezdett panaszkodni arról, hogy a pálya egyes részein esőcseppeket vélt észrevenni. Az égi áldás elmaradt, a papírforma viszont hamar érvényesült, hiszen a két Mercedes állt a sorrend élére Lewis Hamilton-Nico Rosberg sorrendben, mögöttük Verstappen-Vettel-Raikkönen-Ricciardo sorrendben következtek a vert mezőny legjobbjai. A szakasz vége felé meglepő volt látni, ahogyan Fernando Alonso békésen rátelepedett a top 10-es pozícióra, csapattársa, Jenson Button viszont vért izzadt azért, hogy továbbjusson a Q2-ben. Az alulkormányzottságra panaszkodó britnek nem sikerült a küldetés, ezért Kevin Magnussennel, valamint a két-két Manorral és Sauberrel egyetemben búcsúzni kényszerült az időmérőtől.
Ahogyan az lenni szokott, a kvalifikáció folytatásában szintén a két Mercedes állította élre az autót és itt is a brit bizonyult jobbnak alig több, mint egy tizedmásodperccel. A Ferrarik és a Red Bullok ezúttal is kisajátították a következő négy helyet, A két-két Williams és Force India, valamint Fernando Alonso pedig készen állt megharcolni a maradék négy továbbjutó helyért. Romain Grosjean azonban másképp gondolta: miután Alonso belőtte McLarenjét a hetedik helyre, és a két Force India is továbbjutott, a két Williams azonban búcsúzni kényszerült, hiszen a Haas francia pilótája kilencedikként mehetett tovább a Q3-ba.
Az időmérő utolsó szakaszában Lewis Hamilton 1:10.860-as idővel nyitott, Nico Rosberg viszont 162 ezreddel elmaradt tőle első kísérletében. A követők legjobbja Max Verstappen volt majdnem fél másodperces lemaradásban, a meglepetésember Romain Grosjean pedig akkor hajtott ki egyetlen gyorskörére, amikor senki sem volt körülötte a pályán. A francia alig több, mint egy másodperccel maradt el Hamiltontól, és mindössze három tizeddel zárkózott fel Kimi Raikkönen mögé a hetedik helyre.
A pole-ért zajló küzdelemben Lewis Hamilton szerezte meg a győzelmet, így második rajtelsőségét ünnepelhette Brazíliában, mindössze egy tizeddel Rosberg előtt. Raikkönen a hatodik helyről a harmadikra ugrott előre, Romain Grosjean pedig meglepetésre meg tudta tartani hetedik pozícióját.
A kvalifikáció végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:10.736 | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:10.838 | 0.102 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:11.404 | 0.668 |
4 | Max Verstappen | Red Bull-Renault | 1:11.485 | 0.749 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:11.495 | 0.759 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:11.540 | 0.804 |
7 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:11.937 | 1.201 |
8 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:12.104 | 1.368 |
9 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:12.165 | 1.429 |
10 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:12.266 | 1.530 |
11 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:12.420 | |
12 | Esteban Gutierrez | Haas-Ferrari | 1:12.431 | |
13 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:12.521 | |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Ferrari | 1:12.726 | |
15 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Ferrari | 1:12.920 | |
16 | Jolyon Palmer | Renault | 1:13.258 | |
17 | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:13.276 | |
18 | Kevin Magnussen | Renault | 1:13.410 | |
19 | Pascal Wehrlein | Manor-Mercedes | 1:13.427 | |
20 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:13.623 | |
21 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1:13.681 | |
22 | Esteban Ocon | Manor-Mercedes | 1:13.432 |
Ide kattintva elolvashatod, mit történt a kvalifikáción, percről-percre.