DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

A Mercedesnek eszébe jutott Kimi 2005-ös balesete

Lewis Hamilton egyes kanyarbeli elfékezése komolyabb volt a látottaknál - a Mercedes technikai igazgatója szerint valóban fennállt a lehetősége annak, hogy a brit F1-es autójának futóművel megadja magát.

A Mexikói Nagydíjat követően Hamilton bevallotta, a verseny első szakaszában komolyabb vibrációval kellett megküzdenie, miután az egyes kanyarban elfékezte magát. Akkor Toto Wolff úgy vélekedett, hogy nem akartak beleszólni a világbajnokság kimenetelébe azzal, hogy bokszba hívják pilótájukat, inkább kockáztattak, és kint hagyták a brit versenyzőt a sérült abronccsal. Paddy Lowe technikai igazgató előtt felrémlett a 2005-ös Európa Nagydíj: a szakember akkor még a McLarennél dolgozott, és ekkor történt Kimi Raikkönen emlékezetes felfüggesztés-törése a verseny utolsó körében, szintén az elfékezett gumik miatti vibráció következtében.



„Azt az elfékezést közepes mértékűnek ítélném meg” - mondta Lowe a Motorsport.com-nak. „Itt a legnagyobb mértékű akkora vibrációt jelent, amely komolyan megterhelné a felfüggesztést. Emlékeznek Kimire, 2005-ben, a Nürburgringen? A hatás igenis fennáll, és minden csapat meg tudja mérni, ha történik egy ilyen elfékezés. Aztán ott van a pilóták visszajelzése, hiszen a vibráció miatt romlik a látás, de sokkal kritikusabb a felfüggesztésre helyezendő nyomás. Hogy őszinte legyek, a terhelést igazából akkor tudtuk igazán megmérni, amikor ismét teljes sebességgel haladt az autó.”

„Az első számok alapján közepes erősségűnek tűnt, és az első néhány kör után nyilvánvalóvá vált, hogy terhelés van a felfüggesztésen, ezért inkább az ajánlott határérték alatt mozogtunk. Nagyon, nagyon nehéz döntés előtt álltunk, hiszen választanunk kellett egy, az egyenes végén történő futómű-meghibásodás - lásd Kimi esetét -, és a bajnokság eldobása között, mert a második körben történő bokszkiállás egyből keresztet vettet volna Lewis esélyeire. Az első 12-14 körben nem lett rosszabb, de az etap végére azzá vált, ezért hoztuk ki előbb a tervezettnél” - nyilatkozta Lowe arról, hogy miért a 17. körben cseréltek kereket Hamiltonnál a stratégiában szereplő 19-20. körnél.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: