A hétvégi nagydíjtól fogva tilos a féktávon való, védekezés közbeni irányváltás, és ezentúl minden ilyen megmozdulást vizsgálni fog a versenyirányítás – nem titok, hogy a szigorítást Max Verstappen vihart kavaró manőverei miatt vezették be, ezért is hivatkozunk rá gyakran Verstappen-szabályként. A versenyzők többsége üdvözölte a módosítást, mivel végre tisztáztak egy félreértésekre okot adó szituációt – ehhez képest az austini futam egyik balesete épp az új szabály miatt következett be.
Danyiil Kvjat a futam 11-es kanyarjában találta el az előtte haladó Sergio Perezt, aki megforgott és a mezőny végére esett vissza. A mexikói azonnal az oroszt hibáztatta, aki 10 másodperces büntetést kapott az ütközésért. Ebből egyértelműnek tűnne, ki tekinthető vétkesnek: Kvjat szerint azonban Perez a belső ívre mozdult, hogy védje pozícióját, amire ő, épp az új szabály miatt, nem volt felkészülve.
„Megváltoztatták az előírást, mostantól nem lehet ívet változtatni fékezés közben, én viszont úgy láttam, ő épp ezt tette. Nem vártunk ilyen szigorú büntetést. Durván védekezett, amiért mi fizetünk” – idézi az Autosport lap a Toro Rosso pilótáját. „Talán 10 méterre lehetett, amikor bemozdult, és megforogtunk miatta. A versenyét tönkretette, az enyém szintén tönkretette, de minek új szabály, ha nem tartatják be?”
„Azt akarom, hogy tisztázzák, mert a szabály most nem egyértelmű számomra. Nagyon agresszívan védekezett. Ez korábban rendben is lett volna. Beszélni fogok Charlie-val, és talán akkor máshogy látom majd a dolgot, mivel Charlie mindig jól el tudja magyarázni” – folytatta Kvjat, beismerve, hogy talán nem Perez szegett szabályt, hanem ő értelmezte rosszul a módosítást.
A Force Indiás Perez vele szemben így látta a történteket: „A féktávon keményen eltalált hátulról Kvjat, aki hibát követett el, és irányítást veszítve érkezett. Hirtelen az utolsó helyen találtam magam sérült autóval. Nehéz volt onnan visszajönni, de lépésről lépésre újra a pontokig jutottunk, és végül nem értünk el rossz eredményt.”