DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

2019-től jöhet a második USA Nagydíj

Az F1 kereskedelmi jogainak átvételére paddock-hírek szerint legnagyobb esélyes Zak Brown úgy véli, hogy az Egyesült Államok három év múlva már egy második futamnak is otthont kellene adnia.

A sportág új tulajdonosa, a Liberty Media és a Formula One Group elnöke, Chase Carey egyaránt elkötelezett azt illetően, hogy növeljék a Forma-1 egyesült államokbeli jelenlétét. Az USA jelenleg egy csapattal (Haas) és egy versennyel (Austin) rendelkezik, de hamarosan változás történhet utóbbi esetében. Számtalan alkalommal merülnek fel olyan pletykák, hogy az F1 Las Vegasban, vagy New York-ban fogja megvetni a lábát - a Formula-E jövő évi szezonzáróját éppen a Nagy Almában rendezik majd, amely újabb indok arra, hogy a száguldó cirkusz is szerepet kapjon a városban, főleg a megbukott New Jersey-i futam után.



A Bernie Ecclestone utódjának tippelt Zak Brown szerint éppen itt az ideje, hogy egy új amerikai helyszín kapjon helyet a versenynaptárban. „Ennek első számú szempontnak kellene lennie” - nyilatkozta Brown a Motorsport.com-nak. „Persze ez időbe telik, és nem is hiszem, hogy 2017-ben, vagy 2018-ban megvalósulhat, de 2019-ben vagy 2020-ban már szeretnék egy második versenyt látni az USA-ban. Az üzletember szerint a sportág amerikai népszerűsége emelkedni fog a következő években, de nem feltétlenül amiatt, mert a Liberty is amerikai.

„Nem hinném, hogy az F1 azért fog megindulni Amerikában, mert az új tulajdonos amerikai, hanem azért, mert földrajzilag erre a területre fog koncentrálni. Kézenfekvő lehetőségről van szó, ez a világ legnagyobb és a legfejlettebb sportpiaca, így mindenképp ott kell lennie az F1 radarján. Amikor a stratégiáról beszéltek, megemlítették, mennyire fontosak az európai pályák, de Észak-Amerika is legalább ennyire fontos - ráadásul ismerik is ezt a piacot. Ebből csak jó sülhet ki, és úgy vélem, komoly mértékű időt és figyelmet fognak az ügynek szentelni.”

A Mexikói Nagydíj szervezői is örülnek annak, hogy az új tulajdonos az eddigieknél nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni a kontinensre. „Amikor új közönséget és rajongói bázist akarunk létrehozni, kicsit komplikált a helyzet” - nyilatkozta Rodrigo Sanchez, a futam marketingigazgatója. „Azt szeretnénk elérni, hogy több futam legyen főműsoridőben a világ felénk eső részén, ennek pedig az egyetlen módja, ha több versenyt fognak rendezni a régióban. Nagyszerű lenne, ha az F1 megszilárdítaná a helyét Észak-Amerikában.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: