DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

„**** ****** ********” - A legjobb rádiós beszólások 2016-ban

Bár a rádiós korlátozás igencsak rányomta a bélyegét a csapatok és a pilóták közötti kommunikációra, nem maradtunk emlékezetes üzenetek nélkül - íme, a legjobb 15, az F1 Hub gyűjtése alapján.

15. „Nem kell elmondanotok minden körben, elég csak négykörönként, vagy valami hasonló” (Nico Rosberg, Bahreini Nagydíj)

A versenyben vezető pilóta nem igazán volt kíváncsi arra, hogy a mögötte haladók milyen távolságra autóznak tőle - legalábbis nem körönként.

14. „Miért van lágyabb gumin, mint én?” (Lewis Hamilton, Osztrák Nagydíj)

A brit úgy érezte, hogy csapata taktikai hátrányba hozta a futamon, aztán mégis ez vált előnyére.



13. „Ó, fantasztikus, pokoli verseny vár így rám” (Jenson Button, Magyar Nagydíj)

A mclarenes már a futam elején problémákkal küszködött, csapata mégis azt kérte tőle, hogy maradjon a pályán.

12. „Mérföldekkel előttünk járnak, ki elé akarunk elé vágni?” (Sebastian Vettel, Német Nagydíj)

A Ferrari lépéshátrányba került a Red Bullhoz képest a szezon második felére, ezért volt meglepő, amikor a Vettel előtt 8-10 másodperccel autózó Max Verstappen eszén szerettek volna túljárni a Scuderiánál.

11. „Nem tudom, hogy az autóm rendben van-e. Úgy tűnik, de mégis gáz, ami történt” (Fernando Alonso, Brit Nagydíj)

Miután kicsúszott a nedves pályáról, a spanyol pilóta próbálta informálni csapatát arról, hogy milyen sérüléseket szenvedett az autója.

10. „Külső íven voltam, nem én mentem neki” (Lewis Hamilton, Osztrák Nagydíj)

A spielbergi futam a két Mercedes ütközésével zárult, a győztes brit pedig gyorsan próbálta magáról lerakni a terhet.

9. „Ne aggódjatok, a következő kiállásnál úgyis veszítek egy pozíciót, amit később visszaszerzek majd” (Fernando Alonso, Német Nagydíj)

A spanyol ironikusan arra célzott a csapatrádióban, hogy a McLaren el fogja rontani a kiállását.

8. „Esteban a kedvencem, imádom ezt a srácot” (Daniel Ricciardo, Német Nagydíj)

A Red Bull ausztrálja némileg elégedetlen volt a lekörözés előtt álló Esteban Gutierrez viselkedésével.

7. „Tegyétek el, úgysem tudtok olyat mondani, ami jobbá teheti ezt. Csak tegyétek el” (Daniel Ricciardo, Monacói Nagydíj)

A mosolygós Ricciardo legkomorabb arcát mutatta, miután csapata hibájából második helyen végzett a hercegségben.

6. „Úgy vezetek, akár egy nagymama” (Max Verstappen, Magyar Nagydíj)

Az ifjú holland némi szarkazmussal a hangjában próbálja burkoltan arra sarkallni csapatát, hogy elmehessen Daniel Ricciardo mellett.

5. „Mamma mia, mi folyik itt?” (Sebastian Vettel, Kanadai Nagydíj)

A négyszeres világbajnok szeretne lépést tartani Lewis Hamiltonnal, ám a forgalom miatt nem igazán képes rá.

4. „Ó a fenébe már! Mi a f***? Kiestem baleset miatt! Valaki nekem jött kib****tt hátulról a kettes kanyarban, aztán valaki megint eltalálta az autó kib****tt hátulját a hármas kanyarban. A francba már, tényleg! Mi a fenét csinálunk itt?” (Sebastian Vettel, Orosz Nagydíj)

A német nem rejtette véka alá véleményét, miután Danyiil Kvjat kétszer is nekiment az Orosz Nagydíj rajtja után.

3. „Ütköztem, nem tudtam elkerülni a koccanást, a Red Bull úgy jött a belső íven, mint egy őrült, aztán megütöttem Kimit - szerintem megsérült az első szárnyam” (Sebastian Vettel, Kínai Nagydíj)

A sanghaji rajt után a német Danyiil Kvjatra panaszkodott, akivel később a pódiumceremónia előtt is váltott néhány szót az esetről.

2. „Ez nevetséges srácok. Minden öt másodpercben lenézek a kormányra, hogy állítsak rajta valamit. Tudomásom szerint semmi rosszat nem csináltam” (Lewis Hamilton, Európa Nagydíj)

A rádiós korlátozások rákfenéje volt, hogy a csapatok nem mondhatták meg pilótáiknak, hogyan oldják meg a felmerülő problémákat, Bakuban Hamilton szenvedett emiatt.

1. „Csak az ismétlés kedvéért: Kvjat manővere öngyilkos húzás volt, melynek okvetlenül is baleset a vége - azzal a sebességgel be sem tudta volna venni a kanyart” (Sebastian Vettel, Kínai Nagydíj)

Szegény kis Vettel panaszai tovább folytatódtak a rajtnál történt incidens után.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: