DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Rejtély, hogy mennyit ér a "hibrid hibridekkel" elvégzett 2017-es gumiteszt

Ezen a héten néhány igazán különleges F1-es versenyautó körözött olaszországi versenypályákon, amelyekkel a Pirelli a következő évre készült, de nincs garancia arra, hogy az átalakított modellekkel szimulálhatók a 2017-es viszonyok.

Kizárólag erre az alkalomra tervezett szélesebb első szárnyak, valamint kiszélesített padlólemezek, úgynevezett szoknyák is megjelentek ezen a héten a Ferrari és a Red Bull alaposan átszabott 2015-ös versenyautóin, amelyekkel a jövő évi, szélesebb gumik tesztelésében segítettek a Pirellinek Fioranóban és Mugellóban.

Co8r-hrWcAA0Ia0



Ezekre az átalakításokra azért volt szükség, hogy az autók által termelt leszorítóerőt megpróbálják a 2017-ben várható, magasabb értékek közelébe hozni, így a gumicég releváns körülmények között feszegethesse új abroncsainak határait. A baj csak az, mint Paul Hembery rámutatott, hogy valójában senki sem tudja, hogy a 2017-es körülményeket sikerült-e rekonstruálni az autókon elvégzett ráncfelvarrással, így bizonyos mértékben mégiscsak a sötétben tapogatózik a gumicég.

„Nagy kihívás számunkra, hogy megértsük ezeket az autókat, és hogy felmérjük, leszorítóerőben mennyire vannak közel a jövő évi modellekhez” - mondta a vállalat sportigazgatója. „A csapatok persze már kézhez kapták a szabályokat az új autókhoz, de az nincs kőbe vésve, hogy képesek is lesznek elérni velük a megfelelő szintű leszorítóerőt. Ennek pedig nagy hatása lesz a gumik működésére, szóval komoly elemzéseket fogunk végrehajtani az eltérések feltérképezése érdekében.”

„Ezek az autók nem úgy néznek ki, mint ahogy majd a jövő éviek fognak, és ennek nyomós oka van. Most csak a hibrid hibridjével tesztelünk, mégpedig azért, hogy a csapatok az itt tapasztaltak alapján ne kerülhessenek lépéselőnybe a jövő évi autó építésénél. Persze ennek a hátulütője az, hogy mi mindenképpen reprezentatív adatokkal szeretnénk dolgozni, és ennek érdekében végzünk el folyamatos összehasonlító elemzéseket.”

A Red Bull és a Ferrari bevetései után most a 2017-es gumitesztekben is megkezdődik a szünet, ezen a fronton legközelebb szeptember 6-án lesznek események, amikor a Mercedes a Paul Ricardon, a Ferrari pedig Barcelonában lép pályára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: