DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hamilton július ura - Hockenheimi statisztikák

Miért fog Hamilton vagy Rosberg biztosan negatív rekordot elérni idén, miért volt különleges Ricciardo 100. futama ausztrál viszonylatban és milyen szörnyű mélypontra jutott el a Sauber? A Német Nagydíj statisztikai összegzéséből kiderül.

Lewis Hamilton az első ember a Formula-1 történetében, aki egy naptári hónapon belül négy nagydíjat is meg tudott nyerni, hiszen győzelmi sorozata a július 3-i spielbergi futam óta töretlen. Persze ehhez hozzátartozik, hogy az idei évet megelőzően még csak egyetlen alkalommal fordult elő, hogy egy hónapon belül négy versenyt is rendeztek: 2005 júliusában, amikor a győzelmeken Alonso (2), Montoya és Raikkönen osztoztak. Az idei naptár soha nem látott sűrűsége miatt azonban még ebben az évben lesz még egy hónap négy futammal: októberben Sepang, Suzuka, Austin és Mexikóváros adhat lehetőséget bizonyára valamelyik Mercedes-pilótának, hogy megkísérelje ugyanezt megtenni.

Dppi_00116012_350



Hamilton harmadszor győzött a Német Nagydíjon, másodszor Hockenheimben, összességében azonban már 49. elsőségénél jár. Egy újabbat követően tehát komoly mérföldkőhöz érve félszázadik sikerét ünnepelheti, egy továbbival pedig beéri az örökranglista második helyén 51-gyel álló Alain Prostot.

A brit nyolcadik rajt-cél győzelmének köszönhetően egyetlen futam alatt Prostot és Vettelt is megelőzte az élen töltött versenykörök számában. Most 2732-nél jár, és már csak Senna (2931), valamint Schumacher (5111) állnak előtte.

Nico Rosberg 27. pole-ját szerezte, ezzel immár egyedül áll a ranglista 9. helyén. Apja, Keke Rosberg 30 évvel ezelőtt éppen Hockenheimben szerezte karrierje utolsó, 5. rajtelsőségét, de ő sem tudta azt győzelemre váltani.

Idén már Hamilton és Rosberg is tudott zsinórban négy győzelmet szerezni, és ez az első olyan év az F1-ben, amikor ez két versenyzőnek is sikerült. Azt is elmondhatjuk, hogy eddig még sohasem veszítette el az azévi bajnoki címet az a pilóta, aki négyes győzelmi sorozatot produkált, de így most az egyik Mercedes-pilóta elkerülhetetlenül erre a sorsra fog jutni.

További érdekesség, hogy míg Rosberg a szezon első négy futamát a maximális 100 pont begyűjtésével abszolválta, addig Hamilton 57 pontot gyűjtött, most a legutóbbi négy versenyre pedig fordult a kocka: Hamilton szerzett 100 pontot, Rosberg pedig 57-et. A német pilóta rossz sorozatát még jobban jelzi, hogy domináns autó ide vagy oda, az elmúlt nyolc futam során ötször is lemaradt a dobogóról.

Dppi_00116012_574

Lewis Hamilton és Sebastian Vettel jelenleg pont kitesznek egy Michael Schumachert, kettőjüknek együttvéve ugyanis 91 győzelmük és 7 világbajnoki címük van.

Daniel Ricciardo 100. nagydíjrajtját ejtette meg a hétvégén, ezeknek pontosan felét töltötte a Red Bull versenyzőjeként, az első 50 alatt pedig a HRT-nél és a Toro Rossónál készült a fényesebb jövőre. Ő a negyedik ausztrál, aki eljutott száz rajtig, de az első olyan, aki dobogóval ünnepelhette a centenáriumot (Alan Jones és Jack Brabham kiestek 100. versenyükön, Mark Webber 7. lett). A Red Bull pilótája egyúttal a leggyorsabb kört is megfutotta, hatodik alkalommal karrierje során. Emellett pedig tíz futam, vagyis a Bahreini Nagydíj óta először történt meg vele, hogy jobb helyen ért célba, mint ahonnan rajtolt.

A Red Bull első kettős dobogóját szerezte a tavalyi Magyar Nagydíj óta, Verstappen pedig a csapat színeiben töltött nyolc futama alatt már negyedszer végzett az első három között.

Sebastian Vettelnek valamiért Hockenheimben sohasem megy igazán: eddig csupán egyetlen dobogót szerzett itt, amikor 2010-ben harmadik lett, és karrierje 2677 élen töltött köréből is csak három származik erről a pályáról.

Felipe Massa zsinórban harmadik Német Nagydíjáról is kiesett.

Fernando Alonso legrosszabb hockenheimi eredményét érte el a 12. helyével. Még 2001-ben a Minardival is bejött tizediknek.

Dppi_00116012_179

A Sauber jövője ugyan biztos kezekbe került, a jelene azonban még mindig tragikus: a csapat fennállása során először fordul elő, hogy két autójuk a mezőny legutolsó sorába kvalifikált. Marcus Ericsson pedig zsinórban már a harmadik futamon rajtolt el legutolsóként (kétszer a bokszból, egyszer a rajtrácsról). Ilyen rossz sorozatot legutóbb szintén tőle láthattunk, még 2014-ben a Caterham pilótájaként. A svéd eddig mindkét hockenheimi versenyén a 22. helyről startolt és 18.-ként ért célba.

De megismétlődött a történelem a Force India számára is: Nico Hülkenberg és Sergio Perez ugyanúgy a 7. és a 10. helyen értek célba a Német Nagydíjon, mint két évvel ezelőtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: