DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

A rádiószabály olyan rossz, mint az időmérő volt

Az F1-es szezon kezdetén egy rendkívül kínos szabályt vezettek be, majd töröltek el gyorsan. Ez volt a kiütéses időmérő – a Force India egyik vezetője szerint ugyanez ismétlődik most a rádiós mizériával.

A Formula-1 egyik fontos vitatémáját jelen pillanatban a rádiós korlátozás jelenti, melynek megszegése miatt Nico Rosberg tíz másodperces időbüntetést kapott a Brit Nagydíjon. Más csapatokat is hátráltatott már a szabály: Ausztriában a Force India nem mert szólni Sergio Pereznek műszaki hibájáról, aki fékgondja miatt végül a gumifalban kötött ki.



„Személy szerint úgy gondolom, nevetséges, hogy azt megmondhatod, ha a versenyzőnek váltóhibája van, de azt nem, ha fékproblémája” – mondta a motorsport.com-nak a Force India műveleti igazgatója, Otmar Szafnauer. „A fékek lelassítanak, a váltó azt teszi lehetővé, hogy menj. Az, hogy mész, általában nem tud bajba keverni, az már inkább, ha nem tudsz lelassítani.”

„Ezek a rádiószabályok újak, és fokozatosan kell megismernünk, mit szabad és mit nem szabad mondani. Próbálunk tanulni a történtekből. De egy olyan dolgot, mint a fékhiba, mindenképpen hagyni kellene közölni a pilótával.”

Szafnauer úgy véli, a tapasztalatok megmutatták, szükség van a rádiószabály megváltoztatására. Példaként egy másik elbukott újítást hozott fel, a kiütéses időmérőt év elejéről, amelyet két nagydíj után töröltek: „Emlékszem, hogy nem is olyan rég azt gondoltuk, változtassuk meg az időmérő szabályait, majd sokkal jobb lesz. Aztán megláttuk, mi történt, és arra jutottunk, ez így nincs rendben. Talán más előírásokkal is ugyanezt kellene alkalmazni” – sugallta a Force India szakembere.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: