Lewis Hamilton több műszaki hibával kezdte az idényt, így már a bakui Európa Nagydíjnak is úgy vágott neki, hogy az erőforrás komponensei közül többől – konkréten a turbófeltöltőből és MGU-H-ból – az utolsó előttit használta. A futamon aztán motorproblémái voltak egy rossz üzemmódból fakadóan, a gondokat pedig súlyosbította, hogy a rádiós korlátozás értelmében a csapat nem segíthetett neki.
A Mercedes arra jutott, hogy az Osztrák Nagydíjon ismét motort cserél Lewis Hamilton autójában, ami az ötödik, szabályok értelmében utolsóként használható egység. Még egy motorcsere súlyos rajtbüntetésekkel fog járni – az új komponensek számától függően –, mivel pedig még 13 hétvége van hátra, Hamilton nem is egy, hanem minimum kettő problémás nagydíjra számít.
„Motorhibám volt a múltkori versenyen, így el kellett dobni egy egységet, már csak egyetlen maradt. Tudtam, hogy ez fog történni, hiszen a szezonunk eddigi alakulása alapján elkerülhetetlennek tűnt, hogy újra problémánk legyen” – nyilatkozta Hamilton a Red Bull Ringen a Sky Sportsnak.
A bakui nehézségeket követően Hamilton lemaradása 24 pontra nőtt a világbajnokságban, hátránya azonban még jelentősebb azt figyelembe véve, hogy Rosberg sokkal jobban áll a motorokkal:
„Egyértelműen még nehezebb lesz a helyzetem. Nicónak négy motorja van még, neki ebből a szempontból egyszerűbb. Valószínűleg a legutolsó helyről kell indulnom legalább egy, talán két versenyen. Tehát a következő 13 futamból legalább kettőn hátulról kell rajtolnom. Némelyik pályán nagyon nehéz az utolsó helyről felverekedni magad” – mondta Hamilton, akinek egyszer, Kínában az időmérőn fellépő műszaki hibája miatt már kellett utolsó pozícióból rajtolnia. Akkor hetedikként ért célba.